Szervezeti felépítés

1. A közfeladatot ellátó szerv adatai:

   A közfeladatot ellátó szerv hivatalos neve: Mezőtúri Közös Önkormányzati Hivatal

•    Székhelye:5400 Mezőtúr, Kossuth Lajos tér 1

•    Postai címe:5400 Mezőtúr, Postafiók 51.

•    Telefonszáma:+36 56 551 – 900

•    Telefax-száma:+36 56 350 – 971

•    Központi elektronikus levélcíme: pmh@mezotur.hu

•    Honlapja: https://mezotur.hu/

1. sz. melléklet

A hivatal szervezeti ábrája

A Mezőtúri Közös Önkormányzati Hivatal Szervezeti Felépítése

A hivatal szervezeti ábrája

A szervezeti egységek feladatai:

A Polgármesteri Kabinet feladatai:

Általános feladatok:

–    Közreműködik a Városháza rendezvényeinek lebonyolításában.

–    Protokoll feladatokat lát el.

–    Közreműködik a Városházán tartott konferenciák, szakmai tanácskozások lebonyolításában, megszervezésében.

–    Gondoskodik a Polgármester napi munkavégzéséhez kapcsolódó titkárnői, koordinátori feladatok ellátásáról.

Nemzetközi kapcsolatokkal összefüggő feladatok:

–    Feladata a testvérvárosi kapcsolatok kialakítása, a meglévő együttműködések ápolása, egyéb nemzetközi kapcsolatok ellátása.

–    Feladata az Önkormányzat nemzetközi programjainak szervezése, lebonyolítása.

–    Koordinálja a mindenkori éves költségvetésben meghatározott Nemzetközi kapcsolatok szakfeladat pénzügyi felhasználását.

–    Gazdasági kapcsolatokat épít, a helyi gazdasági szereplőkkel kapcsolatot tart.

–    Kapcsolatot tart a Magyarországra akkreditált külföldi képviseleti szervekkel, diplomáciai testületekkel (nagykövetségek, kulturális intézetek, gazdasági szervezetek, stb.), valamint a Mezőtúrra települt nemzetközi cégekkel, vállalatokkal.

Mezőtúr.hu weboldal működtetéséhez kapcsolódó feladatok:

–    A városi honlap, mint marketing eszköz tartalmi szerkesztése, napi működtetése, folyamatos karbantartása és fejlesztésében való közreműködés.

–    A városi honlap megjelenésével (design, tartalom), az önkormányzat városmarketing stratégiájának megfelelő a város belső és külső PR tevékenység támogatása.

–    Közreműködik a város kiemelt programjaihoz, projektjeihez kapcsolódó tevékenységek városi honlapon történő marketing támogatásában, megjelenítésében.

–    A különböző célcsoportoknak szóló befektetés-ösztönző, idegenforgalmi, stb. kiadványok megjelenítése a városi honlapon.

–    Kapcsolatot tart a Mezőtúri Közművelődési és sport Közhasznú Nonprofit Kft.-vel.

–    Részt vesz az önkormányzati sportfinanszírozás feladatainak ellátásában, az Önkormányzat által nyújtott sporttámogatások meghatározásában, előkészíti és végrehajtja e témában a testületi, bizottsági döntéseket.

–    Ellátja a Sportcélú támogatás biztosításával kapcsolatos feladatokat.

–    Ellátja a városi sporttal kapcsolatos díjak adományozásával összefüggő feladatokat.

–    Feladatkörében gondoskodik az állami sportinformációs adatszolgáltatás lebonyolításáról.

–    Közreműködik a sport hosszú távú fejlesztési céljainak megfelelő városi sportkoncepció megvalósításában.

–    Kapcsolatot tart a városban működő sportszervezetekkel, a Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat és az országos szakirányítás sportért felelős szervezeti egységével, az Önkormányzat által támogatott sportszervezetekkel, az utóbbi vonatkozásában előkészíti az önkormányzati döntéseket.

–    Folyamatos kapcsolatot tart a helyi diáksport egyesületekkel.

–    Képviseli az Önkormányzatot a szakterületéhez tartozó rendezvényeken, szakmai fórumokon.

–    Közreműködik a szakterületekhez tartozó városi szintű rendezvények szervezésében.

Ifjúsági feladatok:

–    Kapcsolatot tart az önkormányzati és nem önkormányzati fenntartású ifjúsági szervezetekkel, az ifjúság művelődését, szórakozását szolgáló intézményekkel.

–    Segíti és ellenőrzi az ifjúsági és diák érdekképviseleti és érdekvédelmi jogosítványok érvényesülését.

–    Támogatja az ifjúsági önszerveződést, képzéseket, konferenciákat szervez, segíti a nemzetközi ifjúsági kapcsolatok fejlesztését.

–    Végzi, illetve koordinálja Mezőtúr Város Ifjúsági koncepciójában foglaltak végrehajtását.

–    Elvégzi az ifjúság területéhez kapcsolódó helyi, illetve országos kitüntetéseket érintő feladatokat.

–    Végzi a Gyermek és ifjúsági célú támogatás biztosításával kapcsolatos feladatokat.

–    Szervezi, koordinálja a városi ifjúsági rendezvényeket, programokat, illetve tartja a kapcsolatot a rendezvények szervezőivel.

–    Képviseli az Önkormányzatot a szakterületéhez tartozó rendezvényeken, szakmai fórumokon.

–    Közreműködik a szakterületekhez tartozó városi szintű rendezvények szervezésébe.

–    Javaslatot tesz a marketingcsatornák, marketingeszközök használatára, város imázs kiadványok elkészítésére.

–    Közreműködik az önkormányzati rendezvények szervezésében.

–    Szervezi, koordinálja és lebonyolítja a városi és a Hivatal által szervezett társadalmi rendezvények programjait.

–    Együttműködik a Városüzemeltetési és Városfejlesztési Osztállyal, a Tourinform Irodával.

–    Részt vesz a turizmushoz kötődő projektekben, a város érdekeit képviseli.

–    Közreműködik a városmarketinghez kötődő rendezvények szervezésében, promóciós tevékenységben, hazai és nemzetközi kiállításokon.

–    Elkészíti a városmarketing tervet és végrehajtja az abban meghatározott feladatokat.

–    Szerkeszti, elkészítteti a saját hatáskörébe tartozó városmarketing kiadványokat, lektorálja az önkormányzat által megjelentetni kívánt egyéb időszaki kiadványokat, tájékoztató anyagokat.

–    Kialakítja és működteti a városmarketing információs rendszert.

–    Kapcsolatot épít ki és tart fenn szakmai szervezetekkel és városi civil szervezetekkel, vállalkozásokkal.

–    Biztosítja az önkormányzat és a civil szervezetek közötti kapcsolat és együttműködés adminisztrációs-dokumentációs hátterét, a kommunikáció folyamatosságát, az információk hitelességét és naprakészségét.

–    Folyamatosan információt gyűjt a városmarketing tevékenység ellátásához, az információkat rendszerezi és igény szerint tájékoztatást nyújt a városvezetés felkérésére a lakosság, a vállalkozók, intézmények és az egyéb szereplők részére.

–    Szoros kapcsolatot alakít ki a polgármesteri hivatal és az önkormányzat más intézményeivel, gazdasági társaságaival.

–    Ellátja az önkormányzat arculatának kialakításával kapcsolatos feladatokat.

–    A város turisztikai stratégiáját kidolgozza, végrehajtásában közreműködik.

–    Kapcsolatot tart az idegenforgalmi szféra résztvevőivel.

–    Turisztikai ügyekben lakossági megkeresések intézésében közreműködik.

–    Részt vesz a turisztikai vonzerővel bíró rendezvényeinek szervezésében.

–    A Turisztikai pályázatokat figyelemmel kíséri, és közreműködik a turisztikai pályázatok megírásában.

Az önkormányzati és szervezési csoport feladatai:

Szervezési feladatok:

–    Gondoskodik a Képviselő-testület és bizottságainak működési feltételeiről, ezzel együtt elkészíti a jegyzőkönyveket,

–    Végzi a Képviselő-testület és bizottságainak működésével összefüggő szervezési feladatokat, ezzel együtt elkészíti a jegyzőkönyveket,

–    Ellátja a képviselői munka segítésére irányuló szervező tevékenységet,

–    A kisebbségi önkormányzatok részére adminisztrációs kérdésekben igény esetén segítséget nyújt. Törvényességi segítséget nyújt a kisebbségi önkormányzatok testületi ülésein.

–    Közreműködik a feladatkörébe tartozó képviselő-testületi, bizottsági előterjesztések elkészítésében.

–    Gondoskodik a Képviselő-testület és bizottságok döntései végrehajtásának megszervezéséhez és a végrehajtási határidők betartásához szükséges vezetői intézkedések előkészítéséről.

–    Elkészíti a két ülés között tett fontosabb intézkedésekről, tárgyalásokról szóló tájékoztatót, valamint közreműködik a lejárt határidejű képviselő-testületi határozatok végrehajtásáról szóló jelentés elkészítésében.

–    Belső szabályzat alapján ellátja a közérdekű adatok és a közérdekből nyilvános adatok igénylésével és közzétételével kapcsolatos feladatokat.

–    Végzi az önkormányzati rendeletek, határozatok, tisztségviselői, jegyzői utasítások, körlevelek számítógépes feldolgozását,

–    Gondoskodik az önkormányzati rendeletek Nemzeti Jogszabálytárba (NJT) való feltöltéséről, továbbá az egységes szerkezetbe foglalt rendeletek honlapon történő megjelenítéséről,

–    Elkészíti a képviselő-testületi és bizottsági meghívókat, folyamatosan aktualizálja és megjeleníti a honlapon.

–    Gondoskodik a feladatkörébe tartozó adatok honlapon történő közzétételéről a Hivatal adatvédelmi és adatbiztonsági szabályzatában foglaltak szerint.

–    Igény esetén részt vesz a Hivatal szervezeti egységei által szervezett egyeztetések jegyzőkönyveinek elkészítésében.

–    Ellátja a Hivatal Iratkezelési szabályzatában foglaltak szerint az iratkezeléssel kapcsolatos feladatokat.

Törvényességi segítséget nyújt a Képviselő-testület bizottságainak testületi ülésein, a bizottsági jegyzőkönyveket ellenőrzi,

A törvényességi felügyelettel kapcsolatot tart a Nemzeti Jogszabálytár hivatalos oldalán keresztül. Az érkezett leveleket azonnal továbbítja a Jegyzőnek.

Személyügyi feladatok:

–    Intézi a Hivatal munkatársainak személyzeti és munkaügyeit, ennek során egységes központi személyi nyilvántartást vezet, biztosítja a szükséges adatszolgáltatásokat, előkészíti a személyzeti és munkaügyi döntéseket, megszervezi azok végrehajtását, szervezi a köztisztviselők oktatását, egyedi továbbképzését, alapvizsgáját, szakvizsgáját, kötelező továbbképzését (képzési referensként) a Probono rendszerben. A Hivatal és az Önkormányzat személyi állományának kinevezéseit, azok módosításait, ezzel összefüggő munkaügyi intézkedéseit (távollétek, megbízási szerződések, stb.) rögzíti, illetve átvezeti a KIRA rendszerben. Előkészíti a cafetéria juttatásokhoz kapcsolódó igényfelmérést, és számfejtést. Szervezi a soros és soron kívüli foglalkozás -egészségügyi vizsgálatokat.

–    Gondoskodik a közszolgálati tisztviselők jogállásáról szóló törvény, a közalkalmazottiak jogállásáról szóló törvény és a Munka Törvénykönyve helyi végrehajtását biztosító képviselő -testületi, bizottsági, polgármesteri, jegyzői intézkedések megtervezéséről, előkészítéséről, végrehajtásáról és nyilvántartásáról.

–    Ellátja a köztisztviselői és képviselői vagyonnyilatkozattal összefüggő feladatokat.

–    Intézi az önkormányzati és társulási intézményvezetőkhöz kapcsolódó pályáztatást, a szakmai osztállyal együttműködve valamint az intézményvezetőkhöz kapcsolódó személyzeti és munkaügyi feladatokat.

–    Közreműködik az Önkormányzat kizárólagos tulajdonában álló gazdasági társaságok vezető tisztségviselőinek munkaviszonyával kapcsolatos feladatok ellátásában. Közreműködik e gazdasági társaságok vezető tisztségviselőinek, könyvvizsgálójának, valamint az önkormányzati alapítású alapítványok kuratóriuma tagjainak felügyelő bizottsága tagjainak megbízására, visszahívására vonatkozó testületi előterjesztések elkészítésében a szakmai osztállyal és a társasággal együttműködve.

–    Részt vesz a Mezőtúr-Mesterszállás Óvodai Társulás központi óvoda intézményvezetői álláshelyére kiírt pályázati eljárás lebonyolításában, továbbá az intézményvezetői munkakör ellátásához szükséges átadás-átvétel lebonyolításában.

–    Ellátja az Önkormányzat által létrehozott alapítványokkal kapcsolatos testületi döntéseket előkészítő és egyéb hivatali feladatokat, továbbá közreműködik az alapítványokra vonatkozóan a személyi döntést követően a bírósági nyilvántartásba vételi kérelmek előkészítési feladataiban.

–    Ellátja az önkormányzati képviselők valamint a képviselő-testület bizottságai tagjainak és családtagjaik vagyon- és gazdasági érdekeltségi nyilatkozataival kapcsolatos önkormányzati előkészítő feladatokat és részt vesz az ezzel kapcsolatos bizottsági és testületi előterjesztések előkészítésében.

–    A létszámgazdálkodással kapcsolatos kérdésekben együttműködik a Gazdálkodási és Adóügyi osztállyal.

–    Ellátja az igazgatási szakfeladathoz kapcsolódó – hatályos belső utasítások szerinti – pénzügyi előkészítő feladatokat (nem rendszeres juttatások számfejtése, önkormányzati megbízási szerződésekkel összefüggő feladatok, stb.)

–    Végzi az esélyegyenlőségi tervhez kapcsolódó előkészítő feladatokat és egyeztetéseket. Az esélyegyenlőségi referensi feladatokat az Osztály kijelölt munkatársa látja el.

–    Ellátja az Önkormányzat által nyújtható munkáltatói kölcsönökkel kapcsolatos teljes előkészítő és lebonyolító feladatokat.

– Előkészíti az Önkormányzat intézményeiben foglalkoztatott munkavállalók foglalkozás -egészségügyi szolgáltatási szerződését. Szervezi a Hivatal munkavállalóinak soros és soron kívüli foglalkozás-egészségügyi vizsgálatát.

– Intézi az Önkormányzatnál és a Hivatalnál támogatott foglalkoztatási formákban, közfoglalkoztatásban, ösztöndíjas, nyári diákmunka foglalkoztatás keretében munkát végzők munkaügyeit, ennek során egységes munkaügyi nyilvántartást vezet. Biztosítja a szükséges adatszolgáltatásokat, elkészíti a pénzügyi elszámolásokat, előkészíti a személyzeti és munkaügyi döntéseket, megszervezi azok végrehajtását.

informatikai feladatok:

–    Folyamatosan működteti a Hivatal számítógépes rendszerét.

–    Feladata informatikai stratégia készítése és karbantartása, végrehajtásának biztosítása.

–    Javaslatot tesz programfejlesztésre, kidolgozza a fejlesztésre, korszerűsítésre vonatkozó javaslatokat.

–    Az e-közigazgatás feltételeinek megteremtése érdekében közreműködik az infrastrukturális háttér kialakításában és üzemeltetésében.

–    Rendszergazda feladatokat lát el és segíti az adatgazdák feladatait.

–    Felügyeli a programrendszerek működését, kapcsolatot tart a rendszerek készítőivel.

–    Belső projektek kisebb fejlesztési munkálatait végzi, és üzemben tartja azokat.

–    Részt vesz, illetve közreműködik a dolgozók informatikai képzésének szervezésében, végrehajtásában.

–    Folyamatosan biztosítja a városi honlap működését.

–    Biztosítja a közérdekű adatok közzétételét.

–    Informatikai belső szabályzatokat készít, azokat összehangolja, karbantartja.

–    Méri, ellenőrzi az informatikai szolgáltatások minőségét.

–    Az országos hatáskörű szervekkel együttműködve biztosítja a választások informatikai hátterét.

–    Gondoskodik a Bizottsági ülések és a Képviselő-testületi ülés informatikai támogatásáról, irányítja a Képviselő-testületi ülés internetes közvetítését.

–    Az Önkormányzati ASP-hez kapcsolódó informatikai, szervezési, adminisztratív feladatokat ellátja.

–    Elektronikus ügyintézéshez kapcsolódó informatikai feladatokat ellátja.

Kulturális feladatok:

–    Közreműködik az önkormányzat közgyűjteményi, közművelődési és művészeti intézményeinek fenntartói, és gazdasági társaságainak tulajdonosi irányításában, ellenőrzésében, előkészíti az ezzel kapcsolatos testületi döntéseket, kapcsolatot tart mindezen szervezetekkel.

–    Közreműködik közgyűjteményi, közművelődési és művészeti intézmények, gazdasági társaságok vezetői álláshelyeire kiírt pályázati eljárások lebonyolításában.

–    Ellátja az előadó-művészeti, illetve a kulturális törvényből és egyéb jogszabályokból adódó fenntartói feladatokat.

–    Ellátja a helyi önkormányzatok könyvtári, közgyűjteményi és közművelődési érdekeltségnövelő támogatásáról szóló jogszabályok alapján jelentkező feladatokat.

–    Előkészíti az eseti jellegű és folyamatos együttműködésre irányuló közművelődési megállapodások megkötését, felülvizsgálatát, aktualizálását, ellátja e megállapodásokban foglaltak megvalósításához szükséges testületi döntéseket előkészítő és egyéb hivatali feladatokat.

–    Ellátja a Közművelődési célú támogatás biztosításával kapcsolatos feladatokat.

–    Folyamatosan kapcsolatot tart a városban működő kulturális egyesületekkel, körökkel, művészeti csoportokkal, együttesekkel, társadalmi és civil szervezetekkel.

–    Koordinálja a Mezőtúri Közművelődési és Sport Közhasznú Nonprofit Kft. által szervezett hivatalos, nemzeti és városi ünnepek szervezését és együttműködik más szervezetekkel az egyéb városi ünnepek, rendezvények megszervezése, lebonyolítása érdekében.

–    Ellátja a városban felállításra kerülő köztéri szobrok elhelyezésével kapcsolatos pályázati és egyéb feladatokat, beszerzi a képzőművészeti lektorátus szakvéleményét. Közreműködik a meglévő köztéri szobrokkal és egyéb művészeti alkotássokkal kapcsolatos ügyek intézésében.

–    Részt vesz a közművelődési, közgyűjteményi és művészeti intézmények, szervezetek folyamatos és eseti támogatásának előkészítésében és végrehajtásában.

–    Ellátja a városi kitüntetések adományozásával kapcsolatos feladatokat.

–    Kapcsolatot tart a Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kormányhivatallal, a Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzattal, a Karcagi Tankerületi Központtal, valamint a megye kulturális, közművelődési, közgyűjteményi és művészeti intézményeivel, szervezeteivel.

–    Elkészíti Mezőtúr Város Kulturális koncepcióját, majd nyomon követi az abban meghatározott feladatok teljesülését.

–    Részt vesz a települési értéktár bizottság munkájában.

–    Kapcsolatot tart a civil és társadalmi szervezetekkel, koordinálja a civil szervezetekkel kapcsolatos ügyintézést a Hivatalon belül, közreműködik a szakmai anyagok kidolgozásában, valamint a civil tevékenységgel kapcsolatos programok, fórumok, rendezvények városi szintű koordinációjában, szervezésében.

–    Képviseli az Önkormányzatot a szakterületéhez tartozó rendezvényeken, szakmai fórumokon.

–    Közreműködik a szakterületekhez tartozó városi szintű rendezvények szervezésében.

–    Elvégzi a városi rendezvények koordinálásával kapcsolatosan felmerült feladatokat, valamint koordinálja a városi rendezvények elégedettségmérését.

Köznevelési feladatok:

–    Ellátja a Mezőtúr-Mesterszállás Óvodai Társulás által fenntartott óvodák fenntartói irányítását, ellenőrzését, előkészíti az ezzel kapcsolatos testületi döntéseket.

–    Ellátja a Mezőtúr-Mesterszállás Óvodai Társulás Szervezeti és Működési Szabályzatának, Házirendjének, Pedagógiai Programjának és Továbbképzési Programjának jóváhagyásra történő előkészítését.

–    Folyamatos kapcsolatot tart a Mezőtúr-Mesterszállás Óvodai Társulás központi óvoda vezetőjével, ellenőrzi az intézmény törvényben meghatározott és alapító okirat szerinti működését.

–    Közreműködik a Mezőtúr-Mesterszállás Óvodai Társulás által fenntartott óvodákban jelentkező maximális csoport túllépésének engedélyeztetésével kapcsolatos fenntartói döntések előkészítésében.

–    Nyilvántartja a Mezőtúr-Mesterszállás Óvodai Társulás által fenntartott óvodákban jelentkező betöltetlen álláshelyeket.

–    Gondoskodik a Közoktatási Információs Rendszer adatbázisának kezeléséről a Mezőtúr Mesterszállás Óvodai Társulás által fenntartott óvodák vonatkozásában, valamint a Mezőtúr Város területén élő hátrányos helyzetű és halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek/tanulók vonatkozásában.

–    Részt vesz a Mezőtúr-Mesterszállás Óvodai Társulás által fenntartott óvodák gazdálkodásával, a Karcagi Tankerületi Központnak átadott köznevelési intézmények, valamint a Karcagi Szakképzési Centrumnak átadott szakképzési intézmények vagyongazdálkodásával összefüggő döntések előkészítésében.

–    Nyilvántartást vezet az óvodai nevelésre kötelezett gyermekekről, illetve ellátja az óvodakötelezettség teljesítésével kapcsolatos feladatokat.

–    Közreműködik a Mezőtúr Város Önkormányzata Esélyegyenlőségi Programjának végrehajtásában.

–    Szükség szerint közreműködik a gyógypedagógiai áthelyezésekkel kapcsolatos hatósági munkában.

–    Együttműködik a nem önkormányzati fenntartású (állami, magán, egyházi, alapítványi) köznevelési intézményekkel.

–    Előkészíti és végrehajtja a Városi középiskolai ösztöndíjjal kapcsolatos döntéseket.

–    Előkészíti az óvodai felvételi fellebbezésekkel kapcsolatos másodfokú döntéseket.

–    Kapcsolatot tart a történelmi egyházak képviselőivel és a városban működő egyházakkal, felekezetekkel.

–    Végzi az Oktatási célú támogatás biztosításával kapcsolatos feladatokat.

–    Ellátja a szakterületéhez tartozó kitüntetésekkel kapcsolatos feladatokat.

–    Képviseli az Önkormányzatot a szakterületéhez tartozó rendezvényeken, szakmai fórumokon.

–    Közreműködik a szakterületekhez tartozó városi szintű rendezvények szervezésében.

A jogi csoport feladatai:

–    Ellátja – jelen szabályzat VII. fejezet 7.15. pontjában foglalt kivételekkel – a Képviselő-testület és a bizottságok, a Berettyó-Körös Többcélú Társulás Társulási Tanácsa, és a Mezőtúr-Mesterszállás Óvodai Társulás Társulási Tanácsa elé kerülő előterjesztések törvényességi ellenőrzését.

–    Jegyző külön utasítására ellátja a tisztségviselői döntéstervezetek törvényességi ellenőrzését, és a Jegyző egyéb törvényességi ellenőrzési hatáskörébe tartozó feladatokat.

–    Felkérésre közreműködik a közbeszerzési eljárás nyertes ajánlattevőjével megkötendő szerződéstervezet előkészítésében,

–    Figyelemmel kíséri az önkormányzati feladat- és hatásköröket érintő jogszabályváltozásokat, alkotmánybírósági határozatokat, bírósági döntéseket és ezekről szükség esetén tájékoztatja a szakmai szervezeti egységet.

–    Megkeresés alapján közreműködik az előterjesztések, döntéstervezetek előkészítésében, igény szerint segítséget nyújt, továbbá a Jegyző felkérésére előterjesztéseket, döntéstervezeteket készít.

–    Jogalkalmazási, jogértelmezési kérdésekben segítséget nyújt a Hivatal belső szervezeti egységei részére. A segítség kérése történhet szóban, vagy ha a kérdés összetettsége indokolja, írásban. Az írásos megkeresésekre írásban ad állásfoglalást. A szervezeti egység írásban történő megkeresése és az erre adott állásfoglalást tartalmazó válaszadás a Jegyző egyidejű tájékoztatása mellett történik. Igény esetén jogértelmezési kérdésekben szakmai fórumokat, egyeztetést szervez.

–    Gondoskodik a feladatkörébe tartozó adatok honlapon történő közzétételéről a Hivatal közérdekű adatok megismerésére és közzétételére vonatkozó szabályzata szerint.

–    Közreműködik az alapítványokkal, közalapítványokkal kapcsolatos – személyi kérdéseket, valamint kifejezett szakmai területeket nem érintő – alapító okirat módosítással kapcsolatos előterjesztések előkészítésében.

–    Közreműködik a gazdasági társaságokkal kapcsolatos – személyi kérdéseket, valamint kifejezett szakmai területeket nem érintő – társasági szerződés/alapító okirat/alapszabály módosítással kapcsolatos előterjesztések előkészítésében.

– Közreműködik a Hivatal belső szabályzatainak elkészítésében, véleményezésében, és a jogszabálytervezetek véleményezésében.

–    Ellenőrzi a helyi rendeletek, határozatok egységes szerkezetbe foglalását.

–    Egészségbiztosítási ellátások megtérítése körében együttműködik az érintett osztályokkal.

–    A bírósági eljárásokban segítséget nyújt az Önkormányzat, illetve a Hivatal jogi képviseletét ellátó Jogtanácsos részére.

–    Végzi a birtokvédelmi eljárásokkal kapcsolatos feladatokat,

–    Az adóügyi bírság kivételével ellátja a bírságok behajtásával kapcsolatos feladatokat,

– Törvényességi segítséget nyújt a Képviselő-testület bizottságainak ülésein, a bizottsági jegyzőkönyveket ellenőrzi.

–    Ellátja a személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló törvény szerint a NAIH elnökének értesítésével kapcsolatos feladatot.

–    Elkészíti a lejárt határidejű képviselő-testületi határozatok végrehajtásáról szóló jelentést.

Pénzügyi és Számviteli csoport:

–    Költségvetés összeállításához adatgyűjtés, adatszolgáltatás a MÁK részére,

–    Az önkormányzat és költségvetési intézmények költségvetésének előkészítése, összeállítása,

–    Év közbeni költségvetés módosítások bonyolítása,

–    Önkormányzati intézmények finanszírozása, könyvelési feladatainak ellátása,

–    A Mezőtúr Város Önkormányzata könyvelésének ellátása,

–    Önkormányzati gazdasági társaságok    önkormányzati feladatellátásának

finanszírozása,

–    Önkormányzati és az intézmények beszámolóinak, jelentéseinek elkészítése, adatszolgáltatás a MÁK részére,

–    Pályázatokhoz kapcsolódó adatszolgáltatás, kifizetési kérelmek összeállítása, elszámolások bonyolítása,

–    Önkormányzati társulások gazdálkodásának segítése,

–    Önkormányzat által nyújtott támogatások, segélyek kifizetése,

–    Önkormányzati hitelek ügyintézése (folyószámlahitel, fejlesztési hitel)

–    Államháztartási elektronikus információs rendszer kezelése (e-adat, ebr42, ÖNEGM),

–    Közműfejlesztési hozzájárulások ügyintézése,

–    Ellátja és koordinálja az Önkormányzat éves költségvetésének elkészítésével, annak évközi módosításával kapcsolatos feladatokat, beleértve a költségvetési koncepció előkészítését, valamint részt vesz gazdasági program összeállításában.

–    Átfogó és részletes elemzéseket, összefoglalókat készít a költségvetési gazdálkodásról, annak egyes részterületeiről.

–    Biztosítja az Önkormányzat fenntartásában működő költségvetési szervek pénzellátásában a kincstári rendszer működését, gondoskodik az aktív adósságszolgálati rendszer működtetéséről, annak továbbfejlesztését segítő javaslatok kidolgozásáról.

–    Vezeti a Hivatal bér- és létszámgazdálkodással kapcsolatos nyilvántartásait, ezzel összefüggésben eleget tesz adatszolgáltatási kötelezettségeinek.

–    Koordinálja az Önkormányzat fenntartásában működő költségvetési szervek gazdálkodási tevékenységével kapcsolatos operatív feladatokat.

–    Ellátja a pénzügyi irányítás és szakmai segítségnyújtás feladatait.

–    Elvégzi a kisebbségi önkormányzatok költségvetése készítésével kapcsolatos koordinációs feladatokat.

–    Ellátja a kötelezettségvállalási, ellenjegyzési, érvényesítési és utalványozási hatásköri és eljárási rendjének részletes szabályairól szóló polgármesteri-jegyzői együttes utasításban szabályozott feladatait

–    Gondoskodik az elfogadott éves tervekben szereplő feladatok megvalósításához szükséges pénzügyi fedezet lehívásáról.

–    Folyamatosan és teljes körűen vezeti a mérlegadatokat alátámasztó analitikus pénzügyi és számviteli nyilvántartásokat – a szociális támogatások és a helyi adók kivételével – biztosítja az analitikus és szintetikus nyilvántartások összhangját.

–    Elkészíti az önkormányzat költségvetési beszámolóját. Feladatkörében biztosítja az államháztartási információs rendszer szerinti pénzügyi információkat.

–    Kezeli az Önkormányzat pénzügyeit, biztosítja és összehangolja az önállóan gazdálkodó intézmények pénzellátását.

–    Gondoskodik az Önkormányzat gazdasági, pénzügyi, számviteli rendjének betartásáról és betartatásáról.

–    Vezeti az önkormányzati vagyonkatasztert, gondoskodik naprakész karbantartásáról, ennek keretében nyilvántartja az Önkormányzat vagyonát, elkészíti az Önkormányzat ingatlan vagyon kataszterét.

–    Üzembe helyezési okmány alapján elvégzi az aktiválási feladatokat.

–    Ellátja a leltározás folyamatának koordinálását, e körben adatokat és információkat kér, szakmai segítséget nyújt.

–    Elvégzi a könyvelt szervezetek adózással összefüggő feladatait.

–    Kezeli a házipénztárt, végzi a készpénzes kifizetésekkel kapcsolatos feladatokat.

Adóügyi csoport:

–    Végzi a helyi iparűzési adóról és az építményadóról szóló jogszabályok alapján a helyi adóztatást.

–    Ellátja a gépjárműadóról szóló törvény alapján az általános és a teljes körű gépjármű adóztatást.

–    Helyi iparűzési-, építmény és idegenforgalmi adó tekintetében adóellenőrzést végez.

–    Végzi a törzskivetéssel, jogerős határozattal megállapított, a pótlékmentes fizetési határidő letelte után meg nem fizetett gépjárműadó, építményadó, valamint a helyi iparűzési adó beszedésével kapcsolatos feladatokat.

–    Végrehajtási eljárás során ingófoglalást végez, ingó-, ingatlanárverést folytat le, valamint felszámolási eljárást kezdeményez az adót nem fizető vállalkozások ellen. Kezdeményezi a gépjármű elidegenítési és terhelési tilalom bejegyzését.

–    Negyedévente adónemenként zárási összesítőt készít, a követelésállományt értékvesztéssel módosítva minősíti, helyi ipaűzési adóban megállapítja az adóerő képességet.

–    A megszűnt és törölt adózók adataival – külön kigyűjtéssel – korrigálja az adóerőképességet.

–    A végrehajtási eljárás lefolytatásához helyszíni értékbecslést végez, adó-és értékbizonyítványt állít ki, valamint az illetékkiszabást nem érintő egyéb ügyekben -külön megkeresésre – adó- és értékbizonyítványt készít.

–    Ellátja a környezetterhelési díjról szóló törvény és a talajterhelési díjról szóló önkormányzati rendelet alapján a talajterhelési díj megállapításával befizetésével, nyilvántartásával kapcsolatos adóigazgatási tevékenységet.

–    Gondoskodik a talajterhelési díj beszedéséről és ellenőrzéséről.

–    Az idegen helyről kimutatott köztartozásokat rögzíti, a változásokat átvezeti, és végrehajtási eljárást indít a hátralékosokkal szemben. A megtérült tartozást tovább utalja a kimutató szervnek.

–    Végzi a kimutatott szabálysértési pénzbírságok nyilvántartásával, könyvelésével, behajtásával kapcsolatos, hatáskörébe utalt feladatokat.

–    Végzi a szabálysértési hatóságok általi pénzbírságok letiltási rendelvényeinek nyilvántartását, a megtérülésekről határidőre jelentést készít.

–    Ellátja a szabálysértési eljárás keretében elkobzott vagyontárgyak közérdekű felhasználásával, értékesítésével, megsemmisítésével kapcsolatos feladatokat.

–    Végzi az állam által megelőlegezett, de meg nem térített gyermektartásdíj adók módjára történő behajtását.

–    Végzi a közúti közlekedésről szóló törvény alapján kiszabott és adók módjára behajtásra kimutatott közigazgatási bírságok nyilvántartását, végrehajtását és utalását. A megtérülésről haladéktalanul tájékoztatja a kimutató szervet.

–    Gondoskodik a földügyi igazgatási szolgáltatási díjak nyilvántartásáról, beszedéséről, megtérülés esetén azok kimutató szervhez történő utalásáról.

– Ellátja az Iratkezelői rendszerben az adóügyi tevékenységhez kapcsolódó iktatási feladatokat.

Hatósági Osztály feladatai

Szociális hatósági csoport

–    A rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre való jogosultság iránti kérelmek felvétele, a jogosultság elbírálása

– Megállapítja a rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre jogosult gyermek, nagykorúvá vált gyermek hátrányos és halmozottan hátrányos helyzetének fennállását

–    A családbafogadó gyám pénzbeli ellátásra való jogosultságának megállapítása

–    A hátrányos helyzetű gyermekek és a rendszeres gyermekvédelmi kedvezményben részesülő, halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek részére szünidei gyermekétkeztetés megszervezése

–    A rendszeres gyermekvédelmi kedvezményben részesülő gyermekek, fiatal felnőttek részére nyújtandó természetbeni támogatásra való jogosultság megállapítása

–    Éves gyermekvédelmi beszámoló elkészítése

–    Környezettanulmány készítése szociális, valamint gyámügyi, gyermekvédelmi ügyekben, illetve társhatóságok megkeresésére

–    Egyéb szociális ügyek

–    Települési támogatás:

•    rendkívüli települési támogatással kapcsolatos kérelmek felvétele, elbírálása,

•    gyógyszertámogatással kapcsolatos kérelmek felvétele, elbírálása,

•    tüzelőanyag támogatással kapcsolatos kérelmek felvétele, elbírálása, lakhatási támogatással kapcsolatos kérelmek felvétele, elbírálása, temetési segélyre vonatkozó kérelmek felvétele, elbírálása,

•    köztemetéssel kapcsolatos ügyintézés,

•    szükség esetén környezettanulmány készítése

•    nyilvántartás vezetése a megállapított támogatásokról.

–    Lakáscélú támogatásokkal kapcsolatos feladatok: első lakáshoz jutók támogatásával kapcsolatos pályázatok befogadása, áttekintése, előterjesztés előkészítése, pályázók kiértesítése

–    Önkormányzati bérlakásigénylés felvétele, nyilvántartásba vétele, igénylő értesítése, pályázat esetén környezettanulmány készítése a pályázóknál

–    Bursa Hungarica felsőoktatási ösztöndíj pályázattal kapcsolatos eljárás: pályázathoz való csatlakozás előkészítése, pályázat kiírása, pályázati anyagok áttekintése, döntéstervezet előkészítése, a pályázók értesítése, az EPER BURSA rendszer használata

–    Igazolás kiállítása a jogosult részére védendő fogyasztóvá nyilvánításhoz.

Általános igazgatási csoport

–    Anyakönyvi feladatok:

•    születések, házasságkötések, halálesetek anyakönyvezése,

•    anyakönyvi kivonatok kiállítása

•    házasságkötések, bejegyzett élettársi kapcsolat létesítése, családi események lebonyolítása,

•    ismeretlen holttest anyakönyvezése

•    elektronikus anyakönyv vezetése

•    teljes hatályú apai elismerő nyilatkozat felvétele, melyet rögzít az apai elismerő nyilatkozatok nyilvántartásában

•    Névváltozási ügyek

• Állampolgársági ügyek

• Szépkorúakkal kapcsolatos feladatok: Ellátja a szépkorúak jubileumi köszöntéséről szóló jogszabályban meghatározott feladatokat, előkészíti és közreműködik a mezőtúri lakóhellyel rendelkező szépkorúak köszöntésében

•    adategyeztetés társhatóságokkal, adatszolgáltatás

•    adatváltozások rögzítése, anyakönyvi események átvezetése a személyiadat -és lakcímnyilvántartás adataiban

–    Hagyatéki eljárással kapcsolatos feladatok:

•    hagyatéki, póthagyatéki leltár felvétele, továbbítása elektronikus úton a közjegyző részére

•    hozzátartozók, öröklésben érdekeltek meghallgatása, tájékoztatása az eljárás menetéről, a hagyatéki leltárban szereplő vagyontárgyakról

•    helyszíni leltár készítése

•    adó- és értékbizonyítvány beszerzése,

–    A gyámhivatal megkeresésére a kiskorúak és gondnokoltak ügyében vagyonleltárt készítése

–    Talált tárgyak kezelése: jegyzőkönyv felvétele a talált tárgy átvételéről, kiadásáról, nyilvántartás vezetése

–    Lakcímnyilvántartással kapcsolatos feladatok:    adatszolgáltatás a központi

személyiadat- és lakcímnyilvántartásban tárolt adatokból.

–    Hirdetmények kezelése: záradékolás, kifüggesztése, megkereső hatóság részére történő visszaküldése

–    Hatósági bizonyítvány kiadása

–    Kereskedelmi, iparhatósági feladatok: engedélyezés, igazolás kiállítása, nyilvántartás vezetése, adatváltozások rögzítése, ellenőrzési feladatok, helyszíni szemlék lefolytatása

–    Üzletnyitással kapcsolatos feladatok:

•    Bejelentéshez kötött kereskedelmi tevékenység, nyilvántartás vezetése

•    Működési engedély iránti kérelem, kereskedelmi tevékenység bejelentése: szakhatósági állásfoglalások beszerzése, helyszíni szemle, nyilvántartás

–    Zenés, táncos rendezvények engedélyezése, nyilvántartása, szakhatósági állásfoglalások beszerzése, helyszíni szemle

–    Vásár, piac engedélyezése, nyilvántartása, szakhatósági állásfoglalások beszerzése, helyszíni szemle

–    Szálláshelyekkel kapcsolatos feladatok

•    Kereskedelmi célú szálláshelyek nyilvántartása, adatváltozások, módosítások átvezetése

•    Nem üzleti célú szálláshelyek nyilvántartása, módosítások, adatváltozások átvezetése

•    Ellenőrzés lebonyolítása a Gazdálkodási és Adóügyi Osztály Adócsoportjával, valamint egyéb hatóságokkal

–    Telepengedélyezési eljárás, szakhatósági állásfoglalások beszerzése, helyszíni szemle, nyilvántartás

–    Egészségügyi igazgatási feladatok

•    Egészségügyi szűrővizsgálatokkal kapcsolatos feladatok ellátása

•    Egészségügyi alapellátási feladatok: háziorvosi, házi gyermekorvosi, fogorvosi alapellátás, védőnői szolgálat, iskola- és ifjúság egészségügyi alapellátás

•    Szerződések előkészítése

•    Működési engedéllyel kapcsolatos eljárások ügyintézése

•    Kapcsolattartás a Nemzeti Egészségbiztosítási Alapkezelővel, a Járási Hivatal Népegészségügyi Osztályával, a Szolnoki Kistérség Többcélú Társulásával

Földművelésügyi igazgatási feladatok:

•    A mező- és erdőgazdasági hasznosítású föld, tanya eladására, haszonbérbe adására vonatkozó szerződésekkel kapcsolatban hirdetmények közzététele, záradékolása

•    Az elővásárlásra és előhaszonbérletre jogosultak nyilatkozatainak átvétele

•    A kifüggesztés határidejének lejártát követően iratjegyzéket készítése, a szerződések, iratjegyzék és egyéb becsatolt iratok továbbítása

–    Állattartással, állategészségüggyel, állatvédelemmel kapcsolatos ügyek ellátása

–    Vadkárbecslés

– A méhállomány tartási helyének nyilvántartása

–    Károsítók elleni védekezés

–    Növényvédelmi feladatok ellátása, ellenőrzése, belterületen védekezés elrendelése

–    Erdőgazdálkodással kapcsolatos feladatok ellátása

–    Gondnoki feladatok ellátása: házmesteri, gépjárművezetői feladatok, portaszolgálat megszervezése, a Mezőtúri Közös Önkormányzati Hivatal működését érintő megrendelések lebonyolítása az érintett szervezeti egység közreműködésével, szakmai javaslatának figyelembevételével

–    A társasház működésének, a társasház szerveinek és e szervek működésének törvényességi felügyeletének ellátása

–    Gyermekvédelmi és gyámügyi feladatok:

•    nagykorú apa esetében teljes hatályú apai elismerő nyilatkozatot vesz fel,

•    a gyermek családi jogállásának rendezése érdekében megállapítja a gyermek családi és utónevét,

•    hozzájárul a kiskorú gyermeknek az apaság megállapítása iránti perben az anya pertársaként való részvételéhez,

•    megállapítja az ismeretlen szülőktől származó gyermek és a képzelt szülők adatait

•    jegyzőkönyvben rögzíti a törvényes képviselő nyilatkozatát a gyámnevezésre, valamint a gyámságból való kizárásra vonatkozóan,

•    ellátja a hozzátartozók közötti erőszak miatt alkalmazható távoltartásról szóló törvény szerinti családvédelmi koordinációért felelős szerv hatáskörébe tartozó feladatokat.

–    Választások, népszavazások lebonyolításával kapcsolatos jogi, informatikai, szervezési feladatok:

•    informatikai feladatok ellátása a VÁKIR, NVR rendszerben

•    kérelmek rögzítése, feldolgozása

•    jelölőszervezetek, jelöltek nyilvántartásba vételének rögzítése, ajánló ívek átadása

•    jegyzőkönyvek rögzítése

•    kapcsolattartás az OEVI-vel, TVI-vel.

Városüzemeltetési csoport:

–    Közreműködik az építésügyi engedélyezési eljárást megelőzően a polgármesterhez benyújtott településképi véleményezési eljárásban, mely során a polgármester véleményt adhat a jogszabályban meghatározott építésügyi hatósági engedélykérelemhez.

–    Közreműködik a településképi bejelentési eljárásban, amelyben az építésügyi hatósági engedélyhez nem kötött építési tevékenységek, reklámelhelyezések és rendeltetésmódosítások közül a településképi rendeletben bejelentési eljárás lefolytatásához kötött építményekre vonatkozik, és az eljárás részletes szabályairól ebben rendelkezett.

–    Ellátja a polgármesterhez benyújtott kérelemre – szükség szerint helyszíni szemle alapján – az ingatlan-nyilvántartásban történő átvezetés céljából a rendeltetést is igazoló hatósági bizonyítvány kiadását a 2012. december 31. után épített építmény felépítéséről, amennyiben az építmény az országos építésügyi követelményeknek valamint a helyi építési szabályzatnak megfelel, és a megépítése építési engedélyhez, egyszerű bejelentéshez vagy örökségvédelmi bejelentéshez nem kötött.

–    Ellátja a polgármesterhez benyújtott kérelemre – az ingatlan-nyilvántartásban történő átvezetés céljából – az építmény, az építményen belüli rendeltetési egység rendeltetésének megváltoztatásáról szóló hatósági bizonyítvány kiadását, amennyiben a rendeltetésmódosítás az örökségvédelmi vagy a rendeltetésmódosítási hatóság engedélyéhez nem kötött, és az építmény, az építményen belüli rendeltetési egység az országos építésügyi követelményeknek, valamint a helyi építési szabályzatnak megfelel.

–    Ellátja a területfejlesztéssel, területrendezéssel, valamint az épített környezet helyi védelmével és a helyi építészeti értékek és örökség védelmével kapcsolatban a városi főépítész munkájának támogatását.

–    A Helyi Építési Szabályzat előkészítésében, módosításában, felülvizsgálatában, illetve a településfejlesztési koncepció településrendezési eszköz, a koncepció, a stratégia, az arculati kézikönyv és a településképi rendelet előkészítésében, illetve módosításában, valamint a partnerségi egyeztetésben közreműködik.

–    A fenti eljárásokban feladatkörében kapcsolatot tart és együttműködik az állami főépítésszel is.

–    Gondoskodik az egyes ingatlanokkal kapcsolatos településrendezési követelményekről adandó tájékoztatásról (rendeletből és szabályozási tervekből kivonatok).

–    Tájékoztatást ad – a változtatási tilalom kivételével – az érintettek részére a település-rendezési feladatok megvalósulása érdekében az önkormányzati rendelettel elrendelt tilalomról, korlátozásról vagy ezek megszüntetéséről.

–    Közreműködik az önkormányzathoz benyújtott lakástámogatási pályázatokhoz: az első lakáshoz jutók támogatás elnyeréséhez szükséges műszaki ellenőrzést, helyszíni szemlét tart.

–    Az önkormányzat vagyonkezelésével és vagyongazdálkodásával kapcsolatos műszaki támogatás nyújt.

–    Az önkormányzati projektekben, fejlesztési tervekben feladatköréhez tartozó műszaki szakmai segítséget nyújt.

–    Gondoskodik a 2012. december 31. napjáig lezárt iratok őrzéséről az önkormányzati hivatalok egységes irattári tervének kiadásáról szóló rendelet szerinti egységes irattári terv, valamint az önkormányzati hivatal iratkezelési szabályzata alapján.

–    Köteles három napon belül átadni a járás-székhely települési önkormányzat jegyzője az építésügyi hatóság kérésére a lezárt iratokat az építésügyi hatóságnak.

–    Szakhatóságként jár el a sajátos építmények építési, használatbavételi eljárásaiban annak vizsgálatával, hogy a létesítmény vagy tevékenység a kérelemben foglaltak szerint vagy további feltételek mellett megfelel-e a helyi önkormányzati rendeletben és a helyi építési szabályzatban meghatározott természetvédelmi követelményeknek, vagy/és a helyi településrendezési eszközökben előírtaknak:

a bányafelügyelet építésügyi hatósági és építésfelügyeleti hatáskörébe tartozó építmények,

minden villamosenergia-ipari építésügyi hatósági engedélyköteles építmény építése esetében;

egyes sajátos építmény építésügyi eljárásaiban, elektronikus hírközlési építmények engedélyezési eljárásaiban, útépítés engedélyezési eljárásaiban.

–    Szakhatóságként jár el telekalakítási eljárásokban.

–    Elvégzi a Telepengedély iránti kérelem elbírálása során, illetve Bejelentés-köteles tevékenység esetében a vizsgálatot, hogy a helyi építési szabályzat, illetve annak hiányában az épített környezet alakításáról és védelméről szóló 1997. évi LXXVIII. törvény 18. § (2) bekezdése szerint a kérelemben feltüntetett telepen az adott tevékenység végezhető-e.

– Közreműködik a Mezőtúri Közös Önkormányzati Hivatalhoz tartozó települések területén található minden ingatlanra vonatkozóan a központi címregiszterről szóló rendelet szerinti címképzési eljárásban a címmegállapításban, Központi Címregiszterben címek, címváltozások, javítások, módosítások rögzítésében.

–    Végzi a rossz állapotú épületek jelzését az építésügyi hatóság felé.

–    A lakossági fogadó órákon jelzett műszaki jellegű bejelen tésekre – akár helyszíni szemle alapján – szakmai segítséget nyújt.

–    Közreműködik a Városháza üzemeltetésével kapcsolatos műszaki feladatokban, biztosítja a szakmai támogatást.

–    Ellátja a közvilágítás üzemeltetésével, fejlesztésével, korszerűsítésével összefüggő feladatokat, részt vesz a közforgalmú terület mesterséges világításának szakmai előkészítésében.

–    Végzi a közlekedés résztvevőinek a közlekedés biztonságát és zavartalanságát jelentősen befolyásoló körülményekről történő tájékoztatását, közreműködik a helyi közút biztonságos közlekedésre alkalmas, közvetlen környezete esztétikus és kulturált állapotának megőrzésében.

–    Közreműködik a helyi közút nem közlekedési célú igénybevételével és a közút melletti ingatlan használatával, útcsatlakozás létesítésével, közút területének határától számított tíz méter távolságon belül fa ültetésével vagy kivágásával kapcsolatos döntések előkészítésében.

–    Közreműködik a helyi közút forgalmi rendjének felülvizsgálatában, a jóváhagyott forgalmi rend fenntartásában, a szükséges közúti jelzések biztosításában, a nem megfelelően kialakított reklám célú berendezések eltávolításában.

–    Ellátja a helyi közút kezelőjeként a gyalogos-átkelőhelyhez vezető szilárd burkolatú járda, gyalogút, kerékpárút és gyalogos felállóhely, a kiemelt szegélyen vagy padkán kívüli gyalogos korlátok, egyéb gyalogos biztonsági berendezések fenntartásával kapcsolatos feladatokat.

–    Feladata a helyi közutak kezelésének biztosítása az önkormányzat gazdasági társasága közreműködésével közszolgáltatási szerződés útján, koordinálja és ellenőrzi a téli útüzemelést.

–    Vezeti a városüzemeltetéshez kapcsolódó nyilvántartásokat.

–    Ellátja a helyi közút műszaki, minőségi, forgalmi, baleseti adatainak, valamint a forgalmi rendjét meghatározó jelzések, továbbá a közút üzemeltetésére, fenntartására és fejlesztésére fordított költségek nyilvántartását.

–    Intézkedik a közút megrongálódásának haladéktalanul történő kijavításában, és a közút forgalmának biztonságát veszélyeztető helyzet elhárításában.

–    Közreműködik a helyi közösségi közlekedés biztosításában az önkormányzat önként vállalt feladataként közszolgáltatás szerződés keretében.

–    Ellátja a komp és parti létesítmények fenntartásával kapcsolatos tulajdonosi feladatokat.

–    Intézi az önkormányzat által szerződésen kívül okozott, elsősorban útkezelői, zöldfelületgazdálkodási tárgykörben bekövetkezett károkkal kapcsolatos ügyeket.

–    Ellátja a jegyző és az önkormányzat hatáskörébe utalt környezetvédelmi, környezetfejlesztési feladatokat.

–    Végzi az egységes zöldfelület-gazdálkodás feladatainak szakmai megalapozását és módszertani irányítását.

– Felügyeli a helyi természetvédelmi értékké nyilvánított területeket és intézkedik a védett fák gondozásáról.

–    Előkészíti a városüzemeltetéssel kapcsolatos döntéseket, szervezi és biztosítja a döntések végrehajtását.

–    Előkészíti az önkormányzati hatósági jogkörbe tartozó kedvezményekről szóló döntést az ingatlanok és közterületek tisztántartásáról és az egyes közszolgáltatások kötelező igénybevételéről szóló hatályos önkormányzati rendelet alapján.

–    Ellátja a játszóterek üzemeltetésével, a parkfenntartással, valamint az utcafásítással kapcsolatos feladatokat.

–    Lefolytatja a zaj-és rezgésvédelemmel kapcsolatos hatósági engedélyezési eljárásokat, kivizsgálja a panaszokat, ellenőrzi a hangosító berendezést üzemeltetőket.

–    Közreműködik a környezeti károk feltárásában együttműködve más szakhatóságokkal.

–    Ellátja a külön jogszabályban foglaltaknak megfelelően az utak és a közterületek tisztántartásával kapcsolatos feladatokat.

–    Ellátja a kommunális hulladékkezeléssel kapcsolatos feladatokat, a szúnyog, kullancs, gyapjaslepke gyérítéssel kapcsolatos feladatokat.

–    Ellátja a települési szilárd hulladékok kezelésével kapcsolatosan jogszabályban a települési önkormányzat számára kötelezően ellátandó közszolgáltatásként előírt feladatok szervezését.

–    Továbbítja a hulladékgazdálkodással kapcsolatos lakossági panaszokat együttműködve a tevékenységet folytató gazdasági társasággal.

–    Ellátja a belvízvédelemmel kapcsolatos feladatokat. Gondoskodik a csapadékcsatorna-hálózat üzemeltetéséről és karbantartásáról.

–    Feladata a holtágak és a Ligeti tó kezelése, viziállások, horgászbódék, csónaklekötők területhasználatával kapcsolatos szerződések előkészítése

–    Eljár a jegyző hatáskörébe tartozó vízügyi igazgatási és fürdőhely kijelölési ügyekben.

–    Ellátja a közműfejlesztési feladatokat, kapcsolatot tart a közüzemi közszolgáltatókkal.

–    Végzi az energiagazdálkodással és közműnyilvántartással kapcsolatos feladatokat

–    Közreműködik a köztemető tárgyi és infrastrukturális létesítményeinek, zöldterületeinek kegyeleti közszolgáltatási szerződés útján történő ellátásában, használatának rendjére vonatkozó önkormányzati rendelettervezet szakmai előkészítésében. Az indokolt költségek szerinti közszolgáltatási díjak meghatározásához szükséges előkészítését elvégzi.

–    Közreműködik a helyi védelmi feladatok ellátásában, katasztrófavédelmi, honvédelmi, polgári védelmi tervek készítésében, felülvizsgálatában, vezeti a nyilvántartásokat.

Biztosítja a védekezési készenlét elrendelését, fenntartását, visszavonását, a védekezés megszervezését, végrehajtását.

–    Közreműködik a más feladatkörébe nem tartozó önkormányzati beruházásokkal kapcsolatos feladatok ellátásában, pályázatok műszaki előkészítésében, szükség esetén pályázatok elkészítése benyújtása.

–    Közreműködik a feladatkörébe tartozó befejezett beruházások üzembe helyezésében.

Városfejlesztési és Turisztikai Csoport:

–    A városfejlesztéshez kapcsolódóan a gazdaságstratégiai, tervezési, és fejlesztési feladatok ellátása körében:

o fejlesztési koncepciók koordinációja és kidolgozása;

o Európai Uniós, egyéb nemzetközi és hazai fejlesztési források bevonásával megvalósuló feladatok és beruházások folyamatos figyelemmel kísérése és szakszerű, határidőben történő lebonyolítása; o pályázatfigyelés, előkészítés és lebonyolítás, elszámolások készítése, beruházás szervezés és koordináció; o projektmenedzsmenti feladatok ellátása

o önkormányzati projektekben külső projektmenedzsment szolgáltatás igénybevétele esetén a projektben való közreműködés, kapcsolattartás a külső projektmenedzsment szervezettel;

o az önkormányzat, az önkormányzati fenntartású és működtetésű intézmények feladataihoz, tevékenységéhez kapcsolódó fejlesztési, felújítási feladatok koordinálása, együttműködés a Hivatal szervezeti egységeivel o közvetlen egyeztetésekben történő részvétel településkép védelméről szóló önkormányzati rendeletben meghatározottak szerint a Hivatal más szervezeti egységeivel és az önkormányzati főépítésszel;

–    Részt vesz a városi és kistérségi európai uniós támogatású fejlesztési programok megvalósításában;

–    Közreműködik az önkormányzat gazdasági program megvalósításában;

–    Kezeli a közbeszerzési törvény alapján az önkormányzatra, mint klasszikus ajánlatkérőre háruló nyilvántartási, hirdetmény feladási rendszert;

–    Segíti az önkormányzati pályázatok megvalósulását, ellátja a projektmenedzseri tevékenységet, a projekt kötelező nyilvánosság biztosításából eredő feladatokat;

–    Közreműködik az önkormányzat, valamint a feladat és hatáskörben illetékes bizottság által feladatként meghatározott anyagok előkészítésében;

–    Ellátja az ETDR, a MVH rendszer felügyeletét, önkormányzati ügyfélkapu felügyeletét.

–    az IVS és ITS folyamatos fejlesztése a felmerülő igények és stratégiai döntések alapján;

–    az ATT-k felülvizsgálata, szükséges korrekciók átvezetése;

–    a civil szerveződések és a lakosság bevonása a fejlesztésekbe, azok előkészítésébe;

–    a fejlesztésekben résztvevő szervezetek, partnerek közötti koordináció;

–    közreműködés a fejlesztést végző kivitelezők kiválasztásában;

–    kivitelezések előrehaladásának ellenőrzése;

–    az Önkormányzat és a város érdekeinek képviselete;

–    kooperációk szervezése a beruházásban érintett felekkel;

–    kapcsolattartás a közreműködő közigazgatási, államigazgatási szervekkel;

–    projektek előrehaladásának nyomon követése (monitoring);

–    fenntartási jelentések előkészítése;

–    adminisztratív és információs feladatok ellátása;

–    közreműködés a projektek műszaki és pénzügyi zárásában;

–    záró jelentések, elszámolások előkészítése;

–    befektetői források felkutatása városfejlesztési célok érdekében;

–    ingatlanhasznosítási és üzemeltetési koncepciók kidolgozása;

–    ingatlanhasznosítás és üzemeltetés;

–    az önkormányzati beruházások esetében a lebonyolító feladatok elvégzése;

–    az önkormányzat nevében részt vesz az elektronikus építési napló kezelésében

–    turisztikai feladatok ellátása, koordinálása

Közterület-felügyeleti osztály:

–    a közterületek jogszerű használatának, a közterületen folytatott engedélyhez, illetve útkezelői hozzájáruláshoz kötött tevékenység szabályszerűségének – ellenőrzése;

–    a közterület rendjére és tisztaságára vonatkozó jogszabály által tiltott tevékenység megelőzése, megakadályozása, megszakítása, megszüntetése, illetve szankcionálása;

–    közreműködés a közterület, az épített és a természeti környezet védelmében;

–    közreműködés a társadalmi bűnmegelőzési feladatok megvalósításában, a közbiztonság és a közrend védelmében;

–    közreműködés az önkormányzati vagyon védelmében;

–    közreműködés a köztisztaságra vonatkozó jogszabályok végrehajtásának ellenőrzésében;

–    közreműködés állategészségügyi és ebrendészeti feladatok ellátásában;

–    a mozgásában korlátozott személy parkolási igazolvány jogszerű használatának és birtoklásának az ellenőrzése;

–    a helyi közutakon, a helyi önkormányzat tulajdonában álló közforgalom elől el nem zárt magánutakon, valamint tereken, parkokban és egyéb közterületen a közúti járművel történő várakozási közszolgáltatás (a továbbiakban: parkolás) biztosítása,

–    az illegális szemétlerakó helyek felderítése, közreműködés azok felszámolásában

–    parkok, zöldterületek, közterületi szobrok védelme;

–    közterületi szeszesital fogyasztás ellenőrzése;

–    lakossági bejelentések kivizsgálása, lakossági bejelentésekre történő gyors reagálás;

–    az építkezések környékének köztisztasági ellenőrzése;

–    a megállási, várakozási tilalmat megszegők szankcionálása;

–    a behajtási tilalmat megszegők szankcionálása;

–    mozgáskorlátozott személyek részére fenntartott parkolóhelyek fokozott ellenőrzése, az igazolvánnyal történő visszaélések esetén a szükséges intézkedések megtétele;

–    a közterületen elhelyezett üzemképtelen járművek felderítése, a szükséges intézkedések megtétele;

–    gyalogos átkelőhelyen vagy az előtt, továbbá a forgalom elől elzárt területen, valamint a kijelölt rakodóhelyen, autóbusz-megállóban, ill. az útkereszteződések metszéspontjától számított 5 m-en belül szabálytalanul várakozó gépjárművezetők szankcionálása;

–    a járdán való várakozás szabályainak ellenőrzése;

–    kapcsolattartás a helyi rendőrség járőreivel, körzeti megbízottaival;

–    közterület-foglalási engedélyek, teraszok, reklámtáblák szabályszerű kihelyezésének ellenőrzése;

–    lobogózási szabályok betartásának ellenőrzése;

–    a cél- és átfogó közterületi ellenőrzések végrehajtása;

–    az önkormányzati vagyon védelme;

–    a nehéz tehergépjárművek behajtási korlátozásainak ellenőrzése;

–    a közösségi együttélés alapvető szabályairól és ezek elmulasztásának jogkövetkezményeiről szóló rendelkezések betartatásának ellenőrzése, jogszabálysértés esetén intézkedés, esetlegesen helyszíni bírság kiszabása

–    térfigyelő kamera rendszer üzemeltetése

–    jogszabályok szerint felhasználja a térfigyelő kamerarendszer kezelése és üzemeltetése során keletkező képfelvételeket, adatokat a közterületek rendjének ellenőrzése során.

Közvetlen jegyzői irányítás alatt:

• Vagyongazdálkodási feladatkör:

–    Végzi a forgalomképes, korlátozottan forgalomképes, forgalomképtelen önkormányzati vagyon működtetésével, hasznosításával kapcsolatos előkészítő és végrehajtó feladatokat,

–    Végzi az önkormányzati vagyonnal összefüggő tulajdonosi hozzájárulások kiadását,

–    Folyamatosan elemzi a forgalomképes vagyont, annak bővítésére, hasznosítására lehetőségeket tár fel,

–    Előkészíti a beépítésre alkalmas ingatlanok értékesítését,

–    Gondoskodik a vagyoni jellegű kiajánlások összegyűjtéséről, megjelenítéséről,

–    Folyamatosan végzi az önkormányzati forgalomképes vagyon racionális gazdálkodási feltételének biztosításához szükséges telekalakításaival kapcsolatos feladatokat, ennek során együttműködik a társszervezetekkel, bizottságokkal és az illetékes külső szervekkel.

–    Közreműködik az önkormányzati tulajdonú gazdasági társaságok beszámolóinak, üzleti terveinek, szabályzatainak előkészítésével kapcsolatos feladatok ellátásában,

–    Kiemelt figyelmet fordít a vagyongazdálkodással kapcsolatos rendeletek és belső szabályzatok betartására, részt vesz a Hivatal, és az Önkormányzat eszközeinek és forrásainak leltározási feladataiban,

–    Gondoskodik az önkormányzati lakások, nem lakás célú helyiségek fenntartásához, üzemeltetéséhez, értékesítéséhez és nem lakás célú helyiségek esetén bérbeadásához kapcsolódó feladatok végrehajtásáról.

–    Közreműködik az állami tulajdonú ingatlanok megszerzésével kapcsolatos feladatok ellátásában.

–    Előkészíti az üres lakások értékesítését, és figyelemmel kíséri annak lebonyolítását, mely feladat ellátása során kapcsolatot tart az Intézményellátó Kft-vel.

–    Koordinálja az Intézményellátó Kft. feladatkörén belül az Önkormányzatot, mint tulajdonost terhelő lakás és a nem lakáscélú helyiségek bérbeadását, elidegenítését, valamint üzemeltetési feladatait.

–    Előkészíti a termőföldek és védett természeti területnek nem minősülő ingatlan tulajdonjogának külföldi személy általi – öröklésen kívüli – megszerzéséhez szükséges polgármesteri nyilatkozatot.

–    Előkészíti a kisajátítást helyettesítő adásvételi, illetve a kisajátítási eljárásokat.

–    Koordinálja az ingatlanvagyon biztosítással kapcsolatos feladatokat a szakmai osztályok bevonásával.

–    Kapcsolatot tart az egyes osztályokkal és az önkormányzati tulajdonú gazdasági társaságokkal a feladatellátásaikkal összefüggő, vagyongazdálkodást érintő feladatok vonatkozásában.

–    Az önkormányzat tulajdonában lévő holtágon és bányatavon, ahol a Magyar Államot megillető halászati jog hasznosítását a miniszter határozatban más személynek engedte át, közreműködik a halászati jog, mint vagyoni értékű jog gyakorlásával összefüggő feladatok ellátásában.

• Belső ellenőrzési feladatkör:

–    Ellátja a belső ellenőrzési feladatokat az önkormányzat, a közös önkormányzati hivatal, az önkormányzat által alapított költségvetési szervek, továbbá az önkormányzat társulásai és általuk fenntartott intézményei esetében. – Tulajdonosi ellenőrzéseket végez az önkormányzat kizárólagos tulajdonában lévő gazdasági társaságoknál, alapítványoknál, valamint ellenőrzi az önkormányzat költségvetéséből céljelleggel juttatott támogatások felhasználását a kedvezményezett szervezeteknél. Ellátja azon szervezetek belső ellenőrzését melyekkel Együttműködési megállapodás került aláírásra.

–    Bizonyosságot adó tevékenysége körében ellátandó feladatok:

–    elemezni, vizsgálni és értékelni a belső kontrollrendszer kiépítésének, működésének jogszabályoknak és szabályzatoknak való megfelelését, valamint működésének gazdaságosságát, hatékonyságát és eredményességét;

–    elemezni, vizsgálni a rendelkezésre álló erőforrásokkal való gazdálkodást, a vagyon megóvását és gyarapítását, valamint az elszámolások megfelelőségét, a beszámolók valódiságát;

–    a vizsgált folyamatokkal kapcsolatban megállapításokat, következtetéseket és javaslatokat megfogalmazni a kockázati tényezők, hiányosságok megszüntetése, kiküszöbölése vagy csökkentése, a szabálytalanságok megelőzése, illetve feltárása érdekében, valamint a költségvetési szerv működése eredményességének növelése és a belső kontrollrendszerek javítása, továbbfejlesztése érdekében;

–    nyilvántartani és nyomon követni a belső ellenőrzési jelentések alapján megtett intézkedéseket.

–    A bizonyosságot adó tevékenységet az alábbi ellenőrzési típusok szerint kell ellátni:

–    a szabályszerűségi ellenőrzés arra irányul, hogy az adott szervezet vagy szervezeti egység működése, illetve tevékenysége megfelelően szabályozott-e, és érvényesülnek-e a hatályos jogszabályok, belső szabályzatok és vezetői rendelkezések előírásai;

–    a pénzügyi ellenőrzés célja az adott szervezet, program vagy feladat pénzügyi elszámolásainak, valamint az ezek alapjául szolgáló számviteli nyilvántartások ellenőrzése;

–    a rendszerellenőrzés keretében az egyes rendszerek kialakításának, illetve működésének átfogó vizsgálatát kell elvégezni;

–    a teljesítmény-ellenőrzés célja annak megállapítása, hogy az adott szervezet által végzett tevékenységek, programok egy jól körülhatárolható területén a működés, illetve a forrásfelhasználás gazdaságosan, hatékonyan és eredményesen valósul-e meg;

–    az informatikai ellenőrzés a költségvetési szervnél működő informatikai rendszerek megfelelőségére, megbízhatóságára, biztonságára, valamint a rendszerben tárolt adatok teljességére, megfelelőségére, szabályosságára és védelmére irányul.

A tanácsadó tevékenység keretében ellátható feladatok lehetnek különösen:

–    vezetők támogatása az egyes megoldási lehetőségek elemzésével, értékelésével, vizsgálatával, kockázatának becslésével;

–    pénzügyi, tárgyi, informatikai és humánerőforrás-kapacitásokkal való ésszerűbb és hatékonyabb gazdálkodásra irányuló tanácsadás;

–    a vezetőség szakértői támogatása a kockázatkezelési és szabálytalanságkezelési rendszerek és a teljesítménymenedzsment rendszer kialakításában, folyamatos továbbfejlesztésében;

–    tanácsadás a szervezeti struktúrák racionalizálása, a változásmenedzsment területén;

–    konzultáció és tanácsadás a vezetés részére a szervezeti stratégia elkészítésében;

–    javaslatok megfogalmazása a költségvetési szerv működése eredményességének növelése és a belső kontrollrendszerek javítása, továbbfejlesztése érdekében, a költségvetési szerv belső szabályzatainak tartalmát, szerkezetét illetően.

A belső ellenőri további feladatok:

–    a belső ellenőrzési kézikönyv elkészítése;

–    a kockázatelemzéssel alátámasztott stratégiai és éves ellenőrzési tervek összeállítása, a költségvetési szerv vezetőjének – helyi önkormányzatok esetén képviselő-testület, társulások esetén társulási tanács – jóváhagyása után a tervek végrehajtása, valamint azok megvalósításának nyomon követése;

–    a belső ellenőrzési tevékenység megszervezése,

–    az ellenőrzések összehangolása;

–    ha az ellenőrzés során büntető-, szabálysértési, kártérítési, illetve fegyelmi eljárás megindítására okot adó cselekmény, mulasztás vagy hiányosság gyanúja merül fel, a költségvetési szerv vezetőjének, illetve a költségvetési szerv vezetőjének érintettsége esetén az irányító szerv vezetőjének a haladéktalan tájékoztatása és javaslattétel a megfelelő eljárások megindítására;

–    a lezárt ellenőrzési jelentés, illetve annak kivonatának a költségvetési szerv vezetője számára történő megküldése a jogszabályban foglaltaknak megfelelően;

–    az éves ellenőrzési jelentés, illetve az összefoglaló éves ellenőrzési jelentés jogszabályban foglaltak szerinti összeállítása.

Fenti feladatokon túl köteles:

–    gondoskodni arról, hogy érvényesüljenek az államháztartásért felelős miniszter által közzétett módszertani útmutatók;

–    gondoskodni a belső ellenőrzések nyilvántartásáról, valamint az ellenőrzési dokumentumok megőrzéséről, illetve a dokumentumok és az adatok biztonságos tárolásáról;

–    a költségvetési szerv vezetőjét az éves ellenőrzési terv megvalósításáról, és az attól való eltérésekről tájékoztatni;

– kialakítani és működtetni a 370/2011.(XII.31.) Korm. rendelet 50. §-ban meghatározott nyilvántartást;

3. A közfeladatot ellátó szerv vezetőinek adatai

Név:Telefonszám:E-mail:Ajtószám:
Szűcs Dániel polgármester551-902pm@mezotur.huI.e. 7.
Patkós Éva alpolgármester551-902alpm@mezotur.huI.e. 7.
dr. Enyedi Mihály jegyző551-910jegyzo@mezotur.huI.e. 1.
dr. Balla Vilmos aljegyző551-905aljegyzo@mezotur.huI.e. 6.
Boross Boglárka Erzsébet gazdálkodási
és adóügyi osztályvezető
551-940bboross@mezotur.huI.e.15.
Biriszló Beáta hatósági osztályvezető551-929bbiriszlo@mezotur.humfsz. 7.
Szabó Péter városüzemeltetési osztályvezető551-917szabo.peter@mezotur.huI.e. 16.
Bíró László közterület-felügyeleti osztályvezető551-916kozterulet@mezotur.hu

biro.laszlo@mezotur.hu
mfsz. 3/b.

4. A közfeladatot ellátó szerv kapcsolati adatai

Mezőtúri Közös Önkormányzati Hivatal

Telefonszámok

Név:Telefonszám:E-mail:Ajtószám:
SZŰCS DÁNIEL polgármester551-902pm@mezotur.huI.e. 7.
PATKÓS ÉVA alpolgármester551-902alpm@mezotur.huI.e. 7.
dr. ENYEDI MIHÁLY jegyző551-910jegyzo@mezotur.huI.e. 1.
dr. BALLA VILMOS aljegyző551-905aljegyzo@mezotur.huI.e. 6.

POLGÁRMESTERI KABINET

Név:Telefonszám:E-mail:Ajtószám:
POLGÁRMESTERI TITKÁRSÁG:
Burjánné Erős Anita önkormányzati titkársági referens
551-902pmh@mezotur.hu

banita@mezotur.hu
I.e. 7.
Nádházi Ágnes titkársági adminisztrátor551-902nadhazi.agnes@mezotur.huI.e. 7.
Veres Anikó adminisztrátor, rendezvényszervező
ügyintéző
551-913averes@mezotur.huI.e.3.
Jenei József sajtóreferens551-913jenei.jozsef2@gmail.comI.e.3.

ÖNKORMÁNYZATI, JOGI és FEJLESZTÉSI OSZTÁLY

Név:Telefonszám:E-mail:Ajtószám:
dr. BALLA VILMOS aljegyző
látja el az osztályvezetői feladatokat
551-905aljegyzo@mezotur.huI.e. 6.
Önkormányzati, Jogi és Szervezési csoport
dr. Csáki Zoltán csoportvezető551-905csaki.zoltan@mezotur.huI.e. 5.
JEGYZŐI TITKÁRSÁG
Magda Anett szervezési ügyintéző
551-910manett@mezotur.huI.e. 1.
Ábrahámné Bujdosó Erzsébet személyügyi ügyintéző551-903ebujdoso@mezotur.huI.e.2.
Horváth Anita személyügyi ügyintéző551-903horvath.anita@mezotur.huI.e.2.
ALJEGYZŐI TITKÁRSÁG
Pappné Hodos Ágnes szervezési ügyintéző
551-905pappne.hodos.agnes@mezotur.huI.e. 5-6
Iktató:
Baloghné Bagdán Marianna közszolgálati ügykezelő
551-936mbaloghne@mezotur.humfsz. 20.
Ládáné Borbély Anikó közszolgálati ügykezelő551-936aladane@mezotur.humfsz. 20.
Bíróné Lakatos Eszter közszolgálati ügykezelő551-936ebirone@mezotur.humfsz. 20.
FEJLESZTÉSI ÉS TURISZTIKAI CSOPORT
Gálik Tamás csoportvezető551-937galik.tamas@mezotur.huI.e. 20.
Mári István beruházási és műszaki ügyintéző551-927mari.istvan@mezotur.huI.e. 11.
Lévai Lilla pályázat és projekt ügyintéző551-927lilla.levai@mezotur.huI.e. 11.
Bordács Amanda beruházási ügyintéző551-933abordacs@mezotur.huI.e. 20.
Ábrahámné Török Rózsa pályázat és projekt ügyintéző551-933rozsa.torok@mezotur.huI.e. 20.
Kudlacsek-Kovács Orsolya pályázat és projekt ügyintéző551-933okovacs@mezotur.huI.e. 20.

KÖZVETLEN JEGYZŐI IRÁNYÍTÁS

Név:Telefonszám:E-mail:Ajtószám:
Békefi-Mucsi Lídia vállalkozói, gazdaság- és
városfejlesztési ügyintéző
551-921vagyongazdalkodo@mezotur.huI.e. 4.
Tarné Gonda Róza belső ellenőr551-906revizor@mezotur.huI.e.12.-13.
Vasas István vezető-főtanácsos551-900vasas.istvan@mezotur.huI.e. 21/a.

KÖZTERÜLET-FELÜGYELETI OSZTÁLY

Név:Telefonszám:E-mail:Ajtószám:
Bíró László osztályvezető551-916kozterulet@mezotur.hu

biro.laszlo@mezotur.hu
mfsz.3/b.
Tóth András Gábor közterület-felügyelő551-916toth.andras@mezotur.humfsz.3/b.
Gál Eszter adminisztrátor551-916gal.eszter@mezotur.humfsz.3/b.

VÁROSÜZEMELTETÉSI OSZTÁLY

Név:Telefonszám:E-mail:Ajtószám:
Szabó Péter osztályvezető551-917szabo.peter@mezotur.huI. e. 16.
Petneházi Tamás osztályvezető helyettes551-924tpetnehazi@mezotur.huI. e. 23.
Kocsis József vízgazdálkodási ügyintéző551-908kocsis.jozsef@mezotur.huI. e. 22.
Gombás Sándor János városüzemeltetési ügyintéző551-907sgombas@mezotur.huI. e. 21.
Deákné Bozsó Tünde városüzemeltetési ügyintéző551-924tdeakne@mezotur.huI. e. 23.

GAZDÁLKODÁSI ÉS ADÓÜGYI OSZTÁLY

Név:Telefon:E-mail:Ajtószám:
Boross Boglárka osztályvezető551-940bboross@mezotur.huI.e. 15.
Biró Erika osztályvezető helyettes551-928biro.erika@mezotur.huI.e. 18.
PÉNZÜGYI ÉS SZÁMVITELI CSOPORT
Telefon:E-mail:Ajtószám:
Herbály Anikó pénztáros551-912herbaly.aniko@mezotur.huI.e. 19.
Ördögné Gulyás Gréta pénzügyi ügyintéző551-919ordogne.gulyas.greta@mezotur.huI.e. 17.
Orbán Lili pénzügyi ügyintéző551-932orban.lili@mezotur.huI.e. 18.
Péterfyné Hegyi Éva számviteli ügyintéző551-919epeterfyne@mezotur.huI.e. 17.
Csala Gabriella pénzügyi ügyintéző551-919tothne@mezotur.huI.e. 17.
Nánási Magdolna pénzügyi-számviteli ügyintéző551-932nanasi.magdolna@mezotur.huI.e. 18.
Majorné Fazekas Judit pénzügyi ügyintéző551-919majorne@mezotur.huI.e. 17.
ADÓÜGYI CSOPORT
Telefon:E-mail:Ajtószám:
Ráczné Major Petra adóügyi csoportvezető551-938pmajor@mezotur.humfsz. 5-6.
Bámerné Dávid Renáta adóügyi ügyintéző551-939bamerne.david.renata@mezotur.humfsz. 5-6.
Szűcsné Pljesovszki Etelka adóügyi ügyintéző551-938jdavid@mezotur.humfsz. 5-6.
Szerencsés Beáta adóügyi ügyintéző551-939szerencses.bea@mezotur.humfsz. 5-6.

HATÓSÁGI OSZTÁLY

Név:Telefon:E-mail:Ajtószám:
Biriszló Beáta osztályvezető551-929bbiriszlo@mezotur.humfsz. 7.
Kaszanyi Judit osztályvezető-helyettes551-901jkaszanyi@mezotur.humfsz. 4.
SZOCIÁLIS HATÓSÁGI CSOPORT
Telefon:E-mail:Ajtószám:
Szendi Ilona csoportvezető551-909szendi.ilona@mezotur.humfsz 2/a.
Ördög István hatósági és szociális ügyintéző551-918ordog.istvan@mezotur.humfsz 2/a.
Putnoki Ágnes szociális ügyintéző551-930putnoki.agnes@mezotur.humfsz. 3.
Tóthné Törjék Edina szociális ügyintéző551-926etorjek@mezotur.humfsz. 3.
ÁLTALÁNOS IGAZGATÁSI CSOPORT
Telefon:E-mail:Ajtószám:
Tar János hatósági ügyintéző551-920tar.janos@mezotur.humfsz. 7.
Bagdán Edina hatósági ügyintéző551-931ebagdan@mezotur.humfsz. 4.
Szilágyiné Enyedi Ibolya anyakönyvvezető551-935iszilagyine@mezotur.huanyakönyv
Katona Krisztián Attila anyakönyvvezető551-935kkatona@mezotur.huanyakönyv
Olajos Sándor mezőgazdasági ügyintéző551-914mezogazdasag@mezotur.huI.e.19/a.
GONDNOKI CSOPORT
Telefon:E-mail:Ajtószám:
Csipes Zsuzsanna csoportvezető, gondnok551-934csipes.zsuzsanna@mezotur.humfsz. 2.
Nagy István hatósági ügyintéző, gondnok551-904nagy.istvan@mezotur.humfsz. 2.
Gulácsi Gábor informatikus551-911informatika@mezotur.humfsz.1.
Iszály Zsolt gépkocsivezető/házmester551-900
Farkas-Túri Zsolt házmester, gépkocsivezető 551-900
Főporta – Francsics Szilvia, Ötvös Martin551-900
Déli porta – Csuth Tolnai Renáta, Juhász Szilvia551-915

MEZŐTÚRI INTÉZMÉNYELLÁTÓ ÉS INGATLANKEZELŐ KÖZHASZNÚ NONPROFIT KFT.

Név:Telefon:E-mail:Cím:
Tóth Gábor ügyvezető350-037intezmenyellato@mturiellato.huKávási Sándor
utca 25.

MEZŐTÚRI KÖZMŰVELŐDÉSI ÉS SPORT KÖZHASZNÚ NONPROFIT KFT.

Név:Telefon:E-mail:Cím:
Pete Lajos ügyvezető350-075ig@mkskft.huSzabadság tér 17.

MEZŐTÚRI IPARI PARK KFT.

Név:Telefon:E-mail:Cím:
Zvolenszki Attila56/550-669

56/354-687
mipmtur@mezotur.huSzolnoki út 5-7.

KÉTPÓ ÖNKORMÁNYZATI HIVATAL

Név:Telefon:E-mail:
Finta Adrienn kirendeltség-vezető333-294ketpo@ketpo.hu

MESTERSZÁLLÁS ÖNKORMÁNYZATI HIVATAL

Név:Telefon:E-mail:
Finta Adrienn kirendeltség-vezető313-001mesterp@mail.externet.hu

MEZŐHÉK ÖNKORMÁNYZATI HIVATAL

Név:Telefon:E-mail:
Finta Adrienn kirendeltség-vezető314-001ph@mezohek.hu

A hivatali működés rendje

A hivatal munkarendje, ügyfélfogadási rendje: A hivatal általános munkarendje az alábbi:

TelepülésHétfőKeddSzerdaCsütörtökPéntek
Mezőtúr7:30 – 16:157:30 – 16:157:30 – 16:157:30 – 16:157:30 – 12:30
Kétpó7:30 – 16:007:30 – 16,007:30 – 16:007:30 – 16:007:30 – 13:30
Mesterszállás8:00 – 16:008:00 – 16:008:00 – 16:008:00 – 16:008:00 – 16:00
Mezőhék7:30-16:157:30-16:157:30-16:157:30-16:157:30-12:30

A jegyző a fentiekben meghatározottaktól eltérően ügyeleti munkarendet rendelhet el. Az ügyeleti munkarend esetén gondoskodni kell arról, hogy az egyes szervezeti egységek a feladataikat csökkentett létszámmal lássák el.

A hivatal általános munkarendje az alábbi:

A Mezőtúri Közös Önkormányzati Hivatal mezőtúri ügyfélfogadási rendje:

Ügyfélfogadási rendHétfőKeddSzerdaCsütörtökPéntek
Délelőtti ügyfélfogadás8:00 – 12:00nincs ügyfélfogadás8:00 – 12:00nincs ügyfélfogadás8:00 – 12:00
Ebédszünet12:00 – 12:3012:00 – 12:3012:00 – 12:3012:00 – 12:30
Délutáni ügyfélfogadás13:00 – 16:00nincs ügyfélfogadás13:00 – 16:00nincs ügyfélfogadás

A Mezőtúri Közös Önkormányzati Hivatal pénztárának nyitva tartása

NyitvatartásHétfőKeddSzerdaCsütörtökPéntek
Pénztár nyitása9:009:00
Pénztár szünet12:00 – 13:0012:00 – 13:00
Pénztár zárása16:0016:00

A Mezőtúri Közös Önkormányzati Hivatal Mesterszállási Kirendeltségének ügyfélfogadási rendje:

Ügyfélfogadási rend:HétfőKeddSzerdaCsütörtökPéntek
Ügyfélfogadás kezdő időpontja8:008:008:008:008:00
Ebédszünet12:00 – 12:3012:00 – 12:3012:00 – 12:3012:00 – 12:3012:00 – 12:30
Ügyfélfogadás befejező időpontja16:0016:0016:0016:0016:00

A Mezőtúri Közös Önkormányzati Hivatal Mesterszállási Kirendeltségének pénztárának nyitva tartása

NyitvatartásHétfőKeddSzerdaCsütörtökPéntek
Pénztár nyitás8:008:008:008:008:00
Pénztár szünet12:00 – 12:3012:00 – 12:3012:00 – 12:3012:00 – 12:3012:00 – 12:30
Pénztár zárás16:0016:0016:0016:0016:00

A Mezőtúri Közös Önkormányzati Hivatal Kétpói Kirendeltségének ügyfélfogadási rendje:

HétfőKeddSzerdaCsütörtökPéntek
8:00 – 10:008:00 – 10:008:00 – 15:00Nincs ügyfélfogadás8:00 – 10:00

A Mezőtúri Közös Önkormányzati Hivatal Kétpói Kirendeltségének pénztárának nyitva tartása:

HétfőKeddSzerdaCsütörtökPéntek
8:00 – 10:008:00 – 10:008:00 – 15:00Nincs pénztár8:00 – 10:00

A Mezőtúri Közös Önkormányzati Hivatal Mezőhéki Kirendeltségének ügyfélfogadási rendje:

HétfőKeddSzerdaCsütörtökPéntek
8:00 – 16:158:00 – 16:158:00 – 16:158:00 – 16:158:00 – 12:00

A Mezőtúri Közös Önkormányzati Hivatal Mezőhéki Kirendeltségének pénztárának nyitva tartása:

HétfőKeddSzerdaCsütörtökPéntek
8:00 – 16:158:00 – 16:158:00 – 16:158:00 – 16:158:00 – 12:00

5. Testületi tagok felsorolása, elérhetősége

Testületi tagok:

Ssz.NévElérhetőségE-mail
1.Szűcs Dániel
polgármester
56/551-902pm@mezotur.hu
2.Patkós Éva
alpolgármester
56/551-902alpm@mezotur.hu
3.dr. Farkas Csongor
képviselő
dr.farkas.csongor@mezotur.hu
4.Gyuricskóné Horváth Ágnes
képviselő
 gyuricskone.horvath.agnes@mezotur.hu
5.Harmat Mihályné
képviselő
 harmat.mihalyne@mezotur.hu
6.Kovács Attila
képviselő
 kovacs.attila@mezotur.hu
7.Patkós Lajos
képviselő
patkos.lajos@mezotur.hu
8.Korcsok Anita
képviselő
akorcsok@mezotur.hu
9.Rózsa Endre Bertalan
képviselő
erozsa@mezotur.hu
10.dr. Siposné Varga Ildikó
képviselő
 siposne.varga.ildiko@mezotur.hu
11.Tóth Ádám
képviselő
 toth.adam@mezotur.hu

Hivatalos neve: Berettyó-Körös Többcélú Társulás Szociális Szolgáltató Központ

Székhelye: 5420 Túrkeve, Széchenyi u. 27.

Postai címe: 5420 Túrkeve, Széchenyi u. 27.

Telefonszám: 06 56/554-354 E-mail cím: tarsulas@bktt.hu

Honlapja: http://www.akadalymentes.bktt.hu/mezotur.html

Hivatalos neve: Berettyó-Körös Többcélú Társulás Idősek Otthona

Székhelye: 5420 Túrkeve, Ecsegi út 13.

Postai címe: 5420 Túrkeve, Ecsegi út 13.

Telefonszám: 05 56/361-256, 06 56/362-307, 06 56/554-428 E-mail cím: tarsulas@bktt.hu

Honlapja: http://www.akadalymentes.bktt.hu/mezotur.html

Hivatalos neve: Mezőtúri Városi Intézmény- Csoda-vár Központi Óvoda

Székhelye: 5400 Mezőtúr, Kossuth tér 1.

Postai címe: 5400 Mezőtúr, Kossuth tér 1.

Telefonszám: 06-56/ 550-639 E-mail cím: titkarsag@turiovi.hu Honlapja: http://turiovi.hu/

Hivatalos neve: Bocsoda Óvoda

Székhelye: 5452 Mesterszállás, Szabadság út 9.

Postai címe: 5452 Mesterszállás, Szabadság út 9.

Telefonszám: (06 56) 200 027

E-mail cím: titkarsag@turiovi.hu

Honlapja: http://turiovi.hu/bocsoda-ovoda/

Hivatalos neve: Mezőtúri Móricz Zsigmond Városi Könyvtár

Székhelye: 5400 Mezőtúr, Szabadság tér 17.

Postai címe: 5400 Mezőtúr, Szabadság tér 17.

Telefonszám: 0656/350075

E-mail cím: info@turikonyvtar.hu

Honlapja: https://turikonyvtar.hu/

7. Gazdasági társaságok:

NeveSzékhelyeElérhetőségeTevékenységi köreRészesedésének mértéke
Mezőtúri Intézményellátó és Ingatlankezelő Közhasznú nonprofit Kft.5400 Mezőtúr, Kávási Sándor utca 25.Postai cím: 5400 Mezőtúr, Kávási Sándor utca 25. Telefon- és telefaxszáma: 56/350-037 e-mail címe: intezmenyellato@mturiellato.huNem veszélyes hulladék gyűjtése, Bontás, Ingatlankezelés, Építményüzemeltetés, Sportlétesítmény működtetése100%
Mezőtúri Közművelődési és Sport Közhasznú Nonprofit Kft.5400 Mezőtúr, Szabadság tér 17.Postai cím: 5400 Mezőtúr, Szabadság tér 17. Telefon- és telefaxszáma: 56/350-075 e-mail címe: ig@mkskft.huKulturális szolgáltatás100%
Mezőtúri Ipari Park Kft.5400 Mezőtúr, Szolnoki út 5-7.Postai cím: 5400 Mezőtúr, Szolnoki út 5-7. Telefon- és telefaxszáma: 56/550-669 56/354-687 e-mail címe: mipmtur@t-online.huÉpületépítési projekt szervezése100%
Mezőtúri Városfejlesztési Kft.5400 Mezőtúr, Kossuth Lajos tér 1.Postai cím: 5400 Mezőtúr, Kossuth Lajos tér 1. Telefon- és telefaxszáma: 56/551-925 e-mail címe: varosfejlesztesikft@mezotur.huÜzletviteli, egyéb vezetési tanácsadás100%
Mezőtúri Turizmusfejlesztési Kft.5400 Mezőtúr, Kossuth Lajos tér 1.Postai cím: 5400 Mezőtúr, Kossuth Lajos tér 1. Telefon- és telefaxszáma: 56/551-943 e-mail címe: vasas.istvan@mezotur.huÜzletviteli, egyéb vezetési tanácsadás100%

Hivatalos neve: Mezőtúr Város Sportjáért Alapítvány

Székhelye: 5400 Mezőtúr, Szolnoki út 15.

Postai címe: 5400 Mezőtúr, Szolnoki út 15.

Hivatalos neve: Mezőtúr Városi Kórház-rendelőintézet Fejlesztéséért Közalapítvány

Székhelye: 5400 Mezőtúr, Kossuth tér 1.

Postai címe: 5400 Mezőtúr, Kossuth tér 1.

Hivatalos neve: Mezőtúr Művészeti Közalapítvány

Székhelye: 5400 Mezőtúr, Szabadság tér 17.

Postai címe: 5400 Mezőtúr, Szabadság tér 17.

Hivatalos neve: Az újvárosi tanulók jövőjéért Közalapítvány

Székhelye: 5400 Mezőtúr, XIII. utca 12.

Postai címe: 5400 Mezőtúr, XIII. utca 12.

Hivatalos neve: Dr. Franz és Elisabeth Bender Közalapítvány

Székhelye: 5400 Mezőtúr, Kossuth Lajos tér 1.

Postai címe: 5400 Mezőtúr, Kossuth Lajos tér 1.

10. A közfeladatot ellátó szerv által alapított lapok:

A közfeladatot ellátó szerv által alapított lapok neve:

Mezőtúr és Vidéke Városi közéleti lap A szerkesztőség és kiadó neve és címe:

Mezőtúri Közművelődési és Sport Közhasznú Nonprofit Kft., Szabadság tér 17. A főszerkesztő neve:

Bordács László

11. A közfeladatot ellátó szerv felügyeleti szervének adatai:

A közfeladatot ellátó szerv felettes, illetve felügyeleti szervének, hatósági döntései tekintetében

a fellebbezés elbírálására jogosult szervnek, ennek hiányában a közfeladatot ellátó szerv felett

törvényességi ellenőrzést gyakorló szervnek a

Hivatalos neve: Jász- Nagykun Szolnok Megyei Kormányhivatal

Székhelye:

Postai cím:5001 Szolnok Pf. 111.

Telefon és telefax: (56)795-764

E-mail: titkarsag@jasz.gov.hu

Honlap: http://www.kormanvhivatal.hu/hu/iasz-nagykun-szolnok