Pályázati felhívás – Mezőtúr helyi autóbusz közlekedés

Pályázati Felhívás

Mezőtúr Város Önkormányzata (továbbiakban: Kiíró vagy Megrendelő) Mezőtúr Város közigazgatási területén autóbusszal végzett, helyi közforgalmú menetrend szerinti személyszállítás közszolgáltatási szerződés keretében történő ellátására pályázatot ír ki a személyszállítási szolgáltatásokról szóló 2012. évi XLI. törvény (továbbiakban személyszállítási törvény) 23. §-a alapján.

A pályázati eljárás lefolytatására a vonatkozó jogszabályok, így mindenekelőtt az Európai Parlament és a Tanács a vasúti és közúti személyszállítási közszolgáltatásról, valamint az 1191/69/EGK és az 1107/70/EGK tanácsi rendelet hatályon kívül helyezéséről szóló 2007. október 23-i 1370/2007/EK rendelete és a személyszállítási szolgáltatásokról szóló 2012. évi XLI. törvény rendelkezéseinek megfelelően, közbeszerzési eljárás jogszerű mellőzésével kerül sor.

  1. 1. Kiíró neve, címe, telefon- és telefaxszáma

Mezőtúr Város Önkormányzata

  • – cím: 5400 Mezőtúr, Kossuth Lajos tér 1.
  • – adószám: 15732705-2-16
  • – bankszámlaszám: 11745097-15408796
  • – számlavezető bank: OTP Bank Nyrt.
  • – képviseli: Szűcs Dániel polgármester
  • – kapcsolattartó: Szabó Péter osztályvezető
  • – telefon: +36203325890
  • – fax: –
  • – e-mail: szabo.peter@mezotur.hu

  1. 2. Az eljárás tárgya

Mezőtúr Város közigazgatási területén autóbusszal végzett, helyi közforgalmú menetrend szerinti személyszállítás feladatainak és a hozzá kapcsolódó kiegészítő tevékenységek ellátása, mint például:

  • – jegy- és bérletértékesítés,
  • – általános ügyfélszolgálati kiszolgálás (pl.: panasztételi lehetőség),
  • – jegyellenőrzési és pótdíjazási tevékenység,
  • – megállóhelyi, végállomási és egyéb utastájékoztatási feladatok.

A részletes követelményrendszert, az alkalmassági feltételrendszert, a pályázaton való részvétel feltételeit, valamint a pályázat benyújtásához szükséges információkat a Pályázati Kiírás és annak részeként a közszolgáltatási szerződés tervezet tartalmazza.

Pályázó által benyújtott pályázatban kizárólag a teljes tevékenységre lehetséges ajánlatot tenni, alternatív vagy részajánlat benyújtása nem elfogadott.

  1. 3. A szolgáltatás teljesítésének helye

Mezőtúr Város közigazgatási területe.

  1. 4. A közszolgáltatási szerződés időtartama

Megrendelő a közszolgáltatási szerződést 2026. január 1. és 2028. december 31. közötti időszakra köti.

A szolgáltatás megkezdésének napja: 2026. január 1.

  1. 5. A pályázat benyújtásának határideje, módja, helye
  • – Határidő: 2025. november 17. 10:00 óra
  • – Módja: Zárt borítékban postai úton vagy személyesen.
  • – Hely: Mezőtúri Közös Önkormányzati Hivatal
    5400 Mezőtúr, Kossuth Lajos tér 1. I. emelet 7.
    Polgármesteri Titkárság
  1. 6. A pályázatok bontása

A pályázatok benyújtását követően bontás következik, melyen Kiíró képviselőin és meghívottjain túl kizárólag a pályázatot benyújtók lehetnek jelen.

  1. 7. Az eredményhirdetés tervezett időpontja

2025. november 17.

  1. 8. Közszolgáltatási szerződés megkötésének tervezett időpontja

2025. december 1.

  1. 9. Elbírálás módja és szempontja

A Pályázati Dokumentációban meghatározott alkalmassági követelmények és bírálati szempontok alapján Megrendelő az összességében legelőnyösebb ajánlatot benyújtó Pályázóval köt szerződést. A részletes bírálati szempontrendszert a Pályázati Dokumentáció tartalmazza.

  1. 10. A Pályázati Dokumentáció beszerzésének feltételei

A Pályázati Dokumentáció megvásárlásának határideje: a pályázat benyújtásának határideje.

A Pályázati Dokumentáció megvásárlásának ára: 100.000,- Ft + áfa.

Pályázati Dokumentáció ellenértékét Pályázó átutalással teljesítheti Mezőtúr Város Önkormányzat OTP Bank Nyrt.-nél vezetett 1174509715408796 számú bankszámlájára. A Pályázati Dokumentáció az átutalás banki értesítőjének másolatával vagy elektronikus rendszerből nyomtatott igazolás felmutatásával vehető át munkanapokon munkaidőben (hétfőtől csütörtökig: 08:00 – 16:00 óra között, pénteken: 08:00 – 12:00 óra között) a Mezőtúri Közös Önkormányzati Hivatal Polgármesteri Titkárságán (5400 Mezőtúr, Kossuth Lajos tér 1. I. emelet 7.).

A Pályázati Dokumentáció kérésre – az erre vonatkozó igény kézhezvételétől számított öt munkanapon belül – elektronikus vagy postai úton kerül megküldésre, amennyiben az ellenérték megtérítését a Pályázó igazolja.

A megvásárolt Pályázati Dokumentáció másra át nem ruházható. A Pályázati Dokumentáció megvásárlása előfeltétele a pályázati eljárásban való részvételnek. Közös pályázat (konzorcium) esetében egy Pályázati Dokumentáció megvásárlása elegendő valamely Pályázó részéről.

  1. 11. Pályázók köre

A pályázat nyílt. A pályázaton pályázóként részt vehetnek azon szolgáltatók, akik a személyszállítási törvényben és a vonatkozó jogszabályokban foglalt autóbuszos személyszállító engedéllyel rendelkeznek. Az Európai Gazdasági Térségen kívüli székhelyű szolgáltató a pályázaton részt vehet, ha székhely szerinti országban is biztosított a menetrend szerinti autóbusz-közlekedésben a nemzeti elbánás külföldiek számára.