Pályázati Felhívás
Mezőtúr Város Önkormányzata (továbbiakban: Kiíró vagy Megrendelő) Mezőtúr Város közigazgatási területén autóbusszal végzett, helyi közforgalmú menetrend szerinti személyszállítás közszolgáltatási szerződés keretében történő ellátására pályázatot ír ki a személyszállítási szolgáltatásokról szóló 2012. évi XLI. törvény (továbbiakban személyszállítási törvény) 23. §-a alapján.
A pályázati eljárás lefolytatására a vonatkozó jogszabályok, így mindenekelőtt az Európai Parlament és a Tanács a vasúti és közúti személyszállítási közszolgáltatásról, valamint az 1191/69/EGK és az 1107/70/EGK tanácsi rendelet hatályon kívül helyezéséről szóló 2007. október 23-i 1370/2007/EK rendelete és a személyszállítási szolgáltatásokról szóló 2012. évi XLI. törvény rendelkezéseinek megfelelően, közbeszerzési eljárás jogszerű mellőzésével kerül sor.
- 1. Kiíró neve, címe, telefon- és telefaxszáma
Mezőtúr Város Önkormányzata
- – cím: 5400 Mezőtúr, Kossuth Lajos tér 1.
- – adószám: 15732705-2-16
- – bankszámlaszám: 11745097-15408796
- – számlavezető bank: OTP Bank Nyrt.
- – képviseli: Szűcs Dániel polgármester
- – kapcsolattartó: Szabó Péter osztályvezető
- – telefon: +36203325890
- – fax: –
- – e-mail: szabo.peter@mezotur.hu
- 2. Az eljárás tárgya
Mezőtúr Város közigazgatási területén autóbusszal végzett, helyi közforgalmú menetrend szerinti személyszállítás feladatainak és a hozzá kapcsolódó kiegészítő tevékenységek ellátása, mint például:
- – jegy- és bérletértékesítés,
- – általános ügyfélszolgálati kiszolgálás (pl.: panasztételi lehetőség),
- – jegyellenőrzési és pótdíjazási tevékenység,
- – megállóhelyi, végállomási és egyéb utastájékoztatási feladatok.
A részletes követelményrendszert, az alkalmassági feltételrendszert, a pályázaton való részvétel feltételeit, valamint a pályázat benyújtásához szükséges információkat a Pályázati Kiírás és annak részeként a közszolgáltatási szerződés tervezet tartalmazza.
Pályázó által benyújtott pályázatban kizárólag a teljes tevékenységre lehetséges ajánlatot tenni, alternatív vagy részajánlat benyújtása nem elfogadott.
- 3. A szolgáltatás teljesítésének helye
Mezőtúr Város közigazgatási területe.
- 4. A közszolgáltatási szerződés időtartama
Megrendelő a közszolgáltatási szerződést 2026. január 1. és 2028. december 31. közötti időszakra köti.
A szolgáltatás megkezdésének napja: 2026. január 1.
- 5. A pályázat benyújtásának határideje, módja, helye
- – Határidő: 2025. november 17. 10:00 óra
- – Módja: Zárt borítékban postai úton vagy személyesen.
- – Hely: Mezőtúri Közös Önkormányzati Hivatal
5400 Mezőtúr, Kossuth Lajos tér 1. I. emelet 7.
Polgármesteri Titkárság
- 6. A pályázatok bontása
A pályázatok benyújtását követően bontás következik, melyen Kiíró képviselőin és meghívottjain túl kizárólag a pályázatot benyújtók lehetnek jelen.
- 7. Az eredményhirdetés tervezett időpontja
2025. november 17.
- 8. Közszolgáltatási szerződés megkötésének tervezett időpontja
2025. december 1.
- 9. Elbírálás módja és szempontja
A Pályázati Dokumentációban meghatározott alkalmassági követelmények és bírálati szempontok alapján Megrendelő az összességében legelőnyösebb ajánlatot benyújtó Pályázóval köt szerződést. A részletes bírálati szempontrendszert a Pályázati Dokumentáció tartalmazza.
- 10. A Pályázati Dokumentáció beszerzésének feltételei
A Pályázati Dokumentáció megvásárlásának határideje: a pályázat benyújtásának határideje.
A Pályázati Dokumentáció megvásárlásának ára: 100.000,- Ft + áfa.
Pályázati Dokumentáció ellenértékét Pályázó átutalással teljesítheti Mezőtúr Város Önkormányzat OTP Bank Nyrt.-nél vezetett 1174509715408796 számú bankszámlájára. A Pályázati Dokumentáció az átutalás banki értesítőjének másolatával vagy elektronikus rendszerből nyomtatott igazolás felmutatásával vehető át munkanapokon munkaidőben (hétfőtől csütörtökig: 08:00 – 16:00 óra között, pénteken: 08:00 – 12:00 óra között) a Mezőtúri Közös Önkormányzati Hivatal Polgármesteri Titkárságán (5400 Mezőtúr, Kossuth Lajos tér 1. I. emelet 7.).
A Pályázati Dokumentáció kérésre – az erre vonatkozó igény kézhezvételétől számított öt munkanapon belül – elektronikus vagy postai úton kerül megküldésre, amennyiben az ellenérték megtérítését a Pályázó igazolja.
A megvásárolt Pályázati Dokumentáció másra át nem ruházható. A Pályázati Dokumentáció megvásárlása előfeltétele a pályázati eljárásban való részvételnek. Közös pályázat (konzorcium) esetében egy Pályázati Dokumentáció megvásárlása elegendő valamely Pályázó részéről.
- 11. Pályázók köre
A pályázat nyílt. A pályázaton pályázóként részt vehetnek azon szolgáltatók, akik a személyszállítási törvényben és a vonatkozó jogszabályokban foglalt autóbuszos személyszállító engedéllyel rendelkeznek. Az Európai Gazdasági Térségen kívüli székhelyű szolgáltató a pályázaton részt vehet, ha székhely szerinti országban is biztosított a menetrend szerinti autóbusz-közlekedésben a nemzeti elbánás külföldiek számára.


