Ismét egy fiatal mezőtúri büszkeség
Nemrégiben adták át az Év Széchenyi Vállalkozása 2020 elismeréseket Budapesten, a Magyar Nemzeti Múzeum Dísztermében. Ezen belül is Az Év Legsikeresebb Széchenyi Vállalkozása – A Legsikeresebb Fiatal Vállalkozó 2020-díj nyertese a Femmetex Hungary Kft. lett, melynek alapítója és termékük megálmodója egy mezőtúri hölgy, Molnár Dóra.
- Először is szívből gratulálunk az elismeréshez! Dóra, hogyan jött létre ez a sikeres vállalkozás? Hogy jött az ötlet?
Köszönöm szépen!
Startup cégünk innovatív női fehérneműkkel foglalkozik (egyrészt az eldobható eszközök leváltására kitalált menstruációs bugyival, másrészt a szintén sok szemetet termelő tisztasági betétek helyett használható tisztasági bugyival). A környezettudatosság mellett két komoly előnyt szoktak kiemelni a vásárlóink: olyan kényelmesek, hogy úgy érzik, mintha nem is menstruálnának; illetve nagyon praktikusak, hiszen sportoláskor és alváskor is biztonságosak.
Az ötletet 2017 telén találtam ki, abszolút a témával kapcsolatos saját negatív tapasztalataimra építve. 1,5 év tesztelés kellett a prototípushoz, hiszen egy innovatív megoldásról beszélünk. A világ minden tájáról rendeltem textileket, hogy megtaláljam azt, ami a leginkább alkalmas egy ilyen fehérneműhöz: nem ázik át, antibakteriális. Szerencsére sikerült! Ez a folyamat 2019 tavaszáig tartott, amikor a tesztelések után világossá vált számunkra, hogy valóban olyan megbízható minőségű terméket sikerült létrehozni, amivel piacra léphetünk.
- Mesélnél kicsit magadról?
Mezőtúron nőttem fel, majd az érettségi után Budapestre költöztem. Szociális pályán tanultam, de az ehhez kapcsolódó lehetőségek nem okoztak örömet, sokféle munkát kipróbáltam, de mindig úgy éreztem, hogy kreatívabb vagyok, mint a lehetőségeim. Szépen lassan elkezdtem magamra támaszkodni, kisebb vállalkozásokat találtam ki, egyedül próbálgattam milyen is, ha szabadúszóként vannak ügyfeleim (szövegíróként dolgoztam), vagy milyen egy picike zokni webshopot egyedül működtetni. Ezekből a tapasztalatokból nőtte ki magát a „this is Redy”. Ma egy 8 fős céget vezetek, Tasnádi Ádámmal, az üzlettársammal.
Az idei évben az InStyle magazin a leginspirálóbb 50 nő közé sorolt nemzetközi listán, a JOY magazin az ökoharcosok listáján szerepeltetett 2019-ben.
- „A díjat a Gróf Széchenyi Család Alapítvány kezdeményezte 2015-ben azzal a céllal, hogy a családi hagyományt követve elismerje és felkarolja azokat a vállalkozásokat, melyek tevékenységükkel nemcsak a saját, hanem a nemzet boldogulását és szem előtt tartják.” – olvasható az elismerésről. Titeket milyen cél mozgatott tevékenységetekkel?
Egyrészt tágítani szerettem volna a nők lehetőségeit, hiszen valahol furcsa az, hogy szinte az összes aktív korú nő menstruál a földön, mégis alig néhány termék áll rendelkezésünkre. És ezek nagy része eldobható, ami viszont nagyon komoly hulladéktermelést jelent a Földre nézve. Bennem felébredt egy igény, hogy milyen jó lenne a fehérneműs fiókból kivenni egy bugyit, ami képes arra, hogy magába tudjon zárni folyadékot, anélkül, hogy átázna. Gondoltam megcsinálom. És a több, mint 10 000 eladott termék azt mutatja, jól tettem.
Vannak szkeptikusok, akik nem értik, hogyan működhet, de általában mégis győz a kíváncsiság, kipróbálják és jönnek az e-mailek sorra: “Szkeptikus voltam, de!” Régen a tampont se merte senki kipróbálni, mindenki idegenkedett tőle. Egy új terméknél ez mindig így van.
- Milyen elképzeléseitek vannak a jövőt illetően?
Szeretnénk a környező országokat is meghódítani, illetve a hazai kisker láncokba is tervezzük a bekerülést. Eddig mi magunk értékesítettük a terméket a webshopunkon, jövőre szeretnénk nyitni és a boltok polcaira is felkerülni.
- A következőket írod Facebook oldaladon:„A díjat a múltbéli Dórinak ajánlom, aki nem tudta még mi fog vele történni, de volt mindig bátorsága, hogy addig menjen előre, addig menjen tovább, míg meg nem találja a saját útját.” – az előbb igaz kérdeztem, milyen cél mozgatott benneteket, de TÉGED mi motivált mindig is?
Mikor végeztem a sulival a motivációm “csak legyen egy munkám” volt. De felmertem ismerni, hogy azok a keretek, amikben gondolkozni kell egy munkahelyen, nem elégítik ki a kreativitásomat, a gondolkodásomat. Ez nem azt jelenti, hogy ne dolgoztam volna mindig alázattal és becsülettel! Szeretem, hogy fél évig seprű volt a kezemben, mert takarítóként dolgoztam. Nincs bajom azzal, amikor ételt adtam ki. És még sorolhatnám, mennyi a fiatalok körében “nem trendi” munkám volt, nem is olyan régen. De attól sosem féltem, hogy meghalljam, hogy belül mit érzek: ennél többre is képes vagyok. Egyszer egy állásinterjún voltam, úgy éreztem nagyon jól sikerült, de nem vettek fel. Visszakérdeztem, hogy mi az oka. Azt mondták: “Dóra, magának hamarosan saját cége lesz”. Óriási pofon volt, mert kellett volna a munka, és akkor még nem is értettem, nem láttam magam előtt a vállalkozó Dórát. Ma már “beértem magam”, szinte a semmiből felépítettem egy 100 000 millió forintos árbevételű céget.
Ha mondjuk, 5-10 évvel ezelőtt ezt valaki megüzeni a jövőből, elképzelhetetlennek tűnt volna. Viszont! Nem azt mondtam volna, hogy ugyan már, ne nevettess te jövőből jövő üzenet, hanem azon kezdtem volna el gondolkozni, vajon mit találtam ki, hogy ilyen szép számokat tudok elérni?! És ez a fajta gondolkodás is sokat segít.
A lényeg: ha nem foglalkozom azzal, hogy kreatív vagyok, hogy újító a gondolkodásom, hogy bírom a felelősségvállalást, akkor nem merek felmondani egy biztos állásból, nem merem megtapasztalni, milyen az, ha te szerzel ügyfelet, ha csak te vagy felelős azért, hogy munkád legyen. Ebből lett a vállalkozás. Mindig mertem “még egy lépést” tenni a bizonytalan felé. Az olyan részek felé, ahol nem más adja az utasításokat, hanem én írom a jövőmet. Nekem ezt jelenti vállalkozni. És ezzel a díjjal úgy érzem beigazolódott mindez, az élet megajándékozott ezzel a mérföldkővel, 29 évesen a legsikeresebb fiatal vállalkozó lehetek Magyarországon.
- Az elnyert díjhoz és az eddig elért eredményekhez szívből gratulálok és további sok sikert kívánok!
Miskolczi Adrienn